“Simbolul” Ford se stinge, Fiesta urmează să iasă la „pensie”: cu ce model va fi înlocuită mașina emblematică
Pe măsură ce un capitol se închide, altul este pe cale să se deschidă.
Ford încheie săptămâna viitoare producția celui mai vândut model Fiesta, în timp ce se pregătește pentru un viitor complet electric. Mașina compactă a fost retrasă pentru a elibera spațiu atât de necesar la uzina din Köln, Germania, pentru a construi noul SUV electric Ford Explorer.
Potrivit Autocar, ultimul model Fiesta va ieși de pe linia de asamblare pe 7 iulie 2023. După 47 de ani și opt generații, epoca Fiesta se încheie în favoarea unui viitor electric.
Mișcarea a venit după ce producătorul american de automobile anunțat că va deveni o marcă completă electrică în Europa până în 2030, cu un nou model de vehicule electrice în gama sa până în 2024. Ford a făcut echipă cu Volkswagen în 2020 pentru a accelera producția de vehicule electrice în regiune cu planuri de a utiliza modelele VW. Platforma MEB va lansa propriile modele electrice de marcă.
Ford se așteaptă ca parteneriatul să dubleze volumul planificat la 1,2 milioane de unități în următorii șase ani.
După ce a tachinat un nou crossover EV de dimensiuni medii, Ford a lansat în sfârșit SUV-ul Explorer complet electric în Europa în martie, estimat să înceapă de la mai puțin de 45.000 EUR.
Un nou început
SUV-ul de familie cu cinci locuri designul american cu ingineria germană premium, rezultând un crossover de dimensiuni medii, elegante și funcțional.
După o investiție de 2 miliarde de dolari pentru a-și transforma fabrica din Köln, Germania, Ford a deschis „Centrul pentru vehicule electrice din Köln”, prima sa fabrică neutră din carbon, pe 12 iunie. Nouă unitate de producție de înaltă tehnologie este concepută pentru a produce vehicule electrice de nouă generație pentru Piața europeană, deschis cu Explorer-ul electric.
Martin Sander, directorul general Ford Model E Europe, a declarat: „Am decis să construim primul nostru vehicul electric de mare volum aici, în Köln”, vorbind cu Autocar în decembrie. Sanders a adăugat:
Vine punctul în care avem nevoie de spațiu pentru construcție, pentru că transformăm uzina Fiesta într-o centrală completă electrică cu baterii. Acesta este motivul pentru care a trebuit să luăm decizia că trebuie să oprim producția Fiesta.
Fiesta a fost unul dintre diferitele vehicule ICE pe care Ford le-a retras (inclusiv minivanurile S-Max și Galaxy) pentru a face loc vehicule electrice, inclusiv Explorer electric.
Ford a declarat anterior că va vinde vehicule electrice în regiune numai după 2030. Producătorul auto anual propune să vândă 600.000 mașini electrice până în 2026, deoarece lucrează pentru a deveni un brand exclusiv pentru vehicule electrice în Europa până la sfârșitul deceniului.