Șeful Stellantis știe cât ar trebui să coste o mașină electrică: cum vrea să lupte cu Tesla
CEO-ul Stellantis a avertizat că clasa de mijloc va fi scoasă de pe piața vehiculelor electrice dacă producătorii de automobile nu pot absorbi costurile suplimentare de producție de care au nevoie.
Tavares a spus jurnaliștilor că în acest moment „the sweet spot”, pragul de rentabilitate al unui automobil electric „accesibil”, a coborât la 25.000 de dolari, adică circa 22.700 de euro.
„Dacă vrem să protejăm joburile și amprenta de producție în SUA, avem nevoie să găsim condițiile pentru a face un automobil electrice la 25.000 de dolari pe care să-l putem vinde la volume semnificative cu o marjă rezonabilă pentru ca acea propunere făcută pieței să fie sustenabilă”, a declarat Tavares, conform Automotive News.
Mai mult, Carlos Tavares a spus că Tesla se confruntă cu o verificare a realității după ce marjele sale au scăzut semnificativ în ultimul an.
Cu profitabilitatea Tesla în scădere în urma numeroaselor reduceri de prețuri de la sfârșitul anului trecut, CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, consideră că producătorul american de vehicule electrice intră acum în lumea reală a producției și a concurenței.
Tavares a făcut câteva comentarii interesante în fața presei în timp ce a prezentat rezultatele primului semestru pentru producătorul auto franco-italo-american.
„Ei intră în lumea mea, în lumea prețurilor stricte, a competitivității costurilor și a problemelor operaționale cu care se poate confrunta o companie mare ca a noastră”, a spus Tavares, potrivit Reuters.
Executivul a subliniat faptul că profitabilitatea Tesla s-a mutat de la peste 17 la sută în prima jumătate a anului 2022 la 10,5 la sută în prima jumătate a anului 2023, ceea ce reprezintă o scădere mare, indiferent dacă te uiți la asta. Scăderea a continuat în al doilea trimestru, ajungând la 9,6 la sută.
„Au fost mai profitabile decât Stellantis, acum sunt mai puțin profitabile decât Stellantis”, a remarcat executivul.
Marjele Stellantis cresc
Tavares a spus că marjele lui Stellantis sunt, de asemenea, mai bune decât cele ale General Motors, pe care a estimat-o la 8,3%. El a remarcat, de asemenea, că Stellantis nu intenționează să scadă prețurile la vehiculele sale, încercând în schimb să strângă costurile de producție.
El a avertizat industria auto că toți producătorii de mașini, inclusiv Tesla, vor trebui să se confrunte cu o concurență crescândă din partea producătorilor chinezi de vehicule electrice pe piețele lor de origine.
„Ceea ce a spus CEO-ul Tesla (Elon Musk), pe care îl respect total, este că preferă creșterea decât profitabilitatea. Și vom vedea în ce măsură vor fi contestați și de chinezi”, a spus Tavares.
El a adăugat că Stellantis este mai bine pregătită decât Tesla pentru a face față producătorilor chinezi de vehicule electrice, deoarece are marje de profit mai mari.
„Dacă ne confruntăm cu scăderile de preț pe chinezi, Tesla va avea probleme cu această strategie înainte de noi, pentru că suntem mai profitabili decât Tesla”, a menționat executivul.
Stellantis, al treilea cel mai mare producător de automobile din lume după vânzări, și-a publicat rezultatele primului semestru pe 26 iulie, anunțând o creștere a veniturilor, a profitului operațional și a profitului net. De asemenea, compania a înregistrat o creștere cu 24% a vânzărilor globale de vehicule electrice, chiar dacă ofensiva sa din America de Nord nu a început încă.
Stellantis nu a lansat încă un vehicul electric cu baterie în regiune, în ciuda faptului că vinde zeci de BEV-uri în Europa. Primele vehicule electrice ale producătorului auto vor fi lansate în America de Nord la sfârșitul acestui an, inclusiv duba electrică Ram ProMaster și noul Fiat 500e.
Ofensiva EV va continua anul viitor cu opt modele noi, inclusiv mașina electrică Dodge Charger Daytona, SUV-urile Jeep Wagoneer S și Recon și camioneta Ram 1500 REV.