Șeful BMW are încredere totală în Neue Klasse: Ce așteptări are producătorul auto german
BMW se va menține în cadrul țintei sale de marjă de profit pe termen lung, între 8% și 10% în segmentul său auto, a spus Zipse.
Gama de vehicule electrice Neue Klasse de la BMW va fi cel puțin la fel de profitabilă ca și mașinile alimentate cu baterii vândute deja de producătorul de automobile, a declarat CEO-ul Oliver Zipse la Salonul auto IAA Mobility din München.
Neue Klasse, care va fi lansată în 2025, se află în centrul eforturilor producătorului de automobile de a replica succesele trecute și de a ajunge din urmă cu pionierul EV Tesla, care, de asemenea, organizează o revenire la IAA în acest an.
„Suntem foarte profitabili cu mașinile electrice… deja astăzi”, a spus Zipse reporterilor, adăugând că Neue Klasse – sau New Class – ar fi „foarte profitabilă. Cu siguranță nu vom fi mai puțin profitabili decât astăzi”.
Zipse a spus că grupul din München se va menține în marjele țintei pe termen lung pentru profit (EBIT) de între 8% și 10% în segmentul său auto, adăugând că în unele părți BMW ar putea depăși acest interval.
Planuri mari
Pentru 2023, BMW și-a crescut luna trecută previziunile privind marja EBIT pentru divizia sa de mașini la între 9% și 10,5%, față de 8%-10% anterior, pe baza unei bănci puternice de comenzi și a unei disponibilități îmbunătățite a vehiculelor sale premium.
Zipse a declarat anterior că BMW intenționează să lanseze șase modele în termen de 24 de luni de la lansarea Neue Klasse, adăugând că acestea vor varia de la ceea ce numește „vehicule sportive” la sedanuri.
„Ceea ce au toate în comun este inima electrică pură care îi alimentează”, a spus Zipse.
Producția noii platforme va începe la fabrica grupului din Debrecen, Ungaria, unde BMW investește 2 miliarde de euro (2,2 miliarde de dolari) în noi operațiuni de fabricare și asamblare a bateriilor pentru Neue Klasse.
Ulterior, acesta se va răspândi în locații din München, China și Mexic.
Dezvoltarea Neue Klasse urmărește să reducă costurile cu acumulatorii la jumătate și să atingă cu 25% mai multă autonomie pe kilowatt-oră, o măsură cheie a eficienței, au spus directorii.