24 oct. 2023 | 18:25

Se termină ”vacanța” pentru Dacia Spring: Ce se întâmplă cu modelul celor de la Mioveni

ACTUALITATE
Se termină ”vacanța” pentru Dacia Spring: Ce se întâmplă cu modelul celor de la Mioveni

Noile linii directoare ale țării ar putea pedepsi vehiculul electric low-cost, care este construit în China. Renault spune că lucrează pentru a atenua lovitura pentru potențialii cumpărători.

Renault se chinuie

Grupul Renault se așteaptă să piardă stimulentele franceze pentru vehiculele electrice pentru mini-mașina complet electrică Dacia Spring, construită în China, pe măsură ce guvernul președintelui Emmanuel Macron revizuiește sistemul de bonus, au spus directorii.

Spring, construit în China de partenerul Grupului Renault, JMEV, a fost un succes pentru Dacia, cu aproximativ 42.000 de vânzări în acest an. Este cel mai puțin costisitor vehicul electric din Europa, cu un preț de bază de aproximativ 21.000 de euro în Franța, dar care scade la mai puțin de 16.000 de euro cu stimulente.

Jumătate din vânzările de primăvară sunt în Franța, care are unele dintre cele mai generoase stimulente pentru vehicule electrice din Europa. Cumpărătorii de vehicule electrice de 47.000 de euro sau mai puțin primesc 5.000 de euro, plus există stimulente pentru casare legate de venituri.

Citește și Citroen, cel mai important rival pentru Dacia: Producătorul de la Mioveni are motive de îngrijorare

UE a deschis o investigație cu privire la sprijinul guvernului chinez pentru producția de vehicule electrice, pe fondul temerilor că piața europeană ar putea fi „inundată” cu mașini mai ieftine din China.

Guvernul francez a luat măsuri mai imediate, anunțând că va lua în considerare amprenta totală de carbon a unei mașini – o mișcare care vizează China, unde o mare parte din energia sa provine din centralele pe cărbune.

Cea mai mare parte a emisiilor unei fabrici – aproximativ 80 la sută, au declarat surse furnizorilor pentru Automotive News Europe – rezultă din sursa de energie utilizată pentru alimentarea instalației.

Lista finală a vehiculelor electrice eligibile pentru subvenții franceze va fi publicată pe 15 decembrie, dar Thierry Pieton, directorul financiar al Grupului Renault, și șeful mărcii Dacia, Denis Le Vot, au declarat săptămâna trecută că se așteaptă ca primăvara să-și piardă eligibilitatea.

Versiune nouă, care va avea loc în 2024

Pieton a spus că Dacia lucrează la o nouă versiune a Spring „cu o poziție de cost îmbunătățită”, care va fi lansată la sfârșitul primului trimestru.

Spring este derivat din minimașina Renault Kwid care a fost lansată pentru prima dată în India în 2019. A fost vândută pentru prima dată în China ca vehicul complet electric și apoi omologat pentru Europa în 2021.

Citește și Nu doar Dacia Spring este sancționată: Tesla, Renault și BMW suferă și ele din cauza deciziei UE

Ocupă locul al șaptelea în general în segmentul de minimașini cu 41.618 vânzări până în septembrie, conform cifrelor preliminare de la Dataforce. Este cel de-al 2-lea vehicul electric vândut în segment după Fiat New 500, care se află pe locul cinci în general cu 46.305 vânzări. Spring a fost mașina cu numărul 15 vândut în Franța în acea perioadă, cu 21.103 vânzări, potrivit grupului comercial PFA.

Provocare potențială de la Citroen

Pe termen scurt, Pieton a spus că vânzările de primăvară au beneficiat de potențiala pierdere a stimulentelor, care ar adăuga aproximativ 25 la sută la costul mașinii.

„Echipa lucrează din greu în ceea ce privește costurile pentru a compensa acest lucru”, a spus el.

Citește și Lovitura de grație pentru Dacia Spring vine tot din China: Cât costă noul Panda Knight

Le Vot a spus că se aștepta ca noua versiune să dea un impuls vânzărilor de primăvară, chiar și fără stimulente. El a adăugat că vânzările de primăvară au crescut cu 40 la sută în acest an. De asemenea, va fi lansat în Regatul Unit și Irlanda în versiuni cu volanul pe dreapta în 2024.

Deși Spring este în prezent cel mai accesibil vehicul electric din Europa, acesta ar putea fi contestat de un nou model de la Citroen, Noul e-C3, care va începe de la 23.300 de euro, dar este construit în Trnava, Slovacia, făcându-l probabil eligibil pentru subvenții franceze. O versiune de sub 20.000 de euro a e-C3 va avea loc în 2025.