Se schimbă legea pentru toți șoferii din România, decizia vine de la Bruxelles. Ce se întâmplă cu permisul de conducere, cu Codul Rutier
Aproape orice șofer din România are permis de conducere categoria B, indiferent dacă se mai bucură și de alte categorii pe baza unor cursuri și examene suplimentare. Cu toate acestea, se pare că cel mai ”banal” carnet de șoferi va deveni semnificativ mai util.
În acest an, Uniunea Europeană intenționează să adopte o nouă directivă referitoare la permisul de conducere. Scopul este de a permite șoferilor să conducă mai multe tipuri de vehicule doar cu categoria B. În mod inevitabil și ca orice altă directivă UE, aceasta își va face simțite efectele și pe legislația din România.
Ce se întâmplă cu Codul Rutier din România
În contextul în care aproape toți șoferii au permis de conducere categoria B, modificările aduse Codului Rutier pornind de la iminenta directiva europeană, vor avea efecte la scară largă. Documentul ar trebui să fie adoptat înainte de finele acestui an și, deși introduce noi sancțiuni pentru șoferi, va venit și cu câteva beneficii. Mai precis, deținătorii de permise categoria B vor avea voie să conducă mai multe tipuri de vehicule.
Deși șoferii din Germania s-au arătat deja revoltați de iminente modificări pe care le are în vedere Uniunea Europeană pentru legislația rutieră, faptul că vorbim de drepturi suplimentare pentru posesorii de carnet, nu trebuie neglijat.
Potrivit Asociației Automobiliștilor din Germania (ADAC), Uniunea Europeană (UE) intenționează să adopte în acest an o nouă directivă privind permisul de conducere, ea fiind deja în discuție la nivel european. ”În următorul pas, propunerile Comisiei vor merge către Parlamentul European și statele membre pentru consultare. Înainte de intrarea în vigoare a modificărilor în Germania, acestea trebuie mai întâi transpuse în legislația națională. Modificările ar viza mulți șoferi”, au transmis reprezentanții celui mai mare club auto din Europa.
Ca referință, la momentul de față, șoferii din UE cu categoria B au dreptul să conducă autoturisme cu o masă totală admisă de 3,5 tone. Cu noua directivă, limita superioară va crește la 4,25 tone. Acolo intră și rulotele. Există însă o condiție importantă, șoferii care vor să se bucure de acest privilegiu trebuie să dețină permis de conducere categoria B de cel puțin 2 ani. Aceeași directivă menționează și posibilitatea de a conduce cu carnet de șoferi categoria B și mopede ușoara de până la 125 cmc, aspect care în prezent poate fi dobândit doar cu B196.
„Vehiculele care funcționează cu combustibili alternativi ar urma să poată fi conduse până la o masă totală admisă de 4.250 kg cu un permis de conducere categoria B”, au anunțat cei de la ADAC.