Se întâmplă cu facturile la energie electrică a milioane de români, obligatoriu: anunțul ANRE despre plăți
Foarte mulți români nu au primit facturile la energie electrică de mai bine de șase luni, iar aceste amânări, în mod inevitabil, se vor reflecta într-o serie de datorii fabuloase pentru persoanele care locuiesc în România. În principiu, această situație dezastruoasă este o consecință a schimbărilor legislative de pe o zi pe alta impuse de autoritățile române. Indiferent de vinovat însă, un lucru este sigur, primii care suferă sunt clienții.
Aproximativ 500.00 de clienți din portofoliul Hidroelectrica nu au primit facturile la energie electrică și, mai mult decât atât, nu au răspuns la niciun fel de solicitări venite din partea lor. Această situație foarte stresantă pentru români s-a reflectat la începutul acestei săptămâni într-un nou set de sancțiuni la adresa furnizorului de energie electrică. Partea bună, dacă o putem numi așa, este că a început totuși procesul de emitere a facturilor, chiar dacă discutăm doar de luna august a anului trecut.
Avertismentul ANRE pentru Hidroelectrica
„În continuare există o întârziere de cinci, șase luni. Putem să sperăm că vor recupera cât de repede se poate. Între timp, ANRE a aprobat noul regulament de furnizare de energie electrică care prevede exact pentru aceste situații, când furnizorul emite cu întârziere facturi care cuprind o perioadă mai mare decât o perioada normală de facturare, adică de o lună, obligatoriu clientului trebuie să i se ofere posibilitatea plății eșalonate, în cel puțin atâtea rate câte luni se facturează prin factura respectivă. Suntem convinși că cei de la Hidroelectrica vor oferi clienților plata eșalonată”, a explicat Zoltan Nagy, vicepreședintele ANRE, într-o intervenție la Antena 3 CNN.