Schimbarea majoră de la Dacia la care nu se aștepta nimeni: ce se întâmplă cu uzina de la Pitești, ce rol joacă chinezii
Uzina Dacia de la Pitești se află în centrul unei înțelegeri cu o miză fabuloasă pentru francezii de la Renault. Fabrica de motoare de la Mioveni va funcționa sub un nou proprietar, un joint-venture.
Renault Group și compania chineză Geely au semnat un acord pentru formarea unui joint-venture în care fiecare dintre cele două părți deține 50% din afacere. Printre altele, din acest parteneriat vor face parte divizia Horse a grupului Renault și Aurobay de la Geely. În total, vorbim de o uniune care aduce laolaltă 17 fabrici de motoare, 5 centre de dezvoltare și peste 9000 de angajați.
Legătura acestei noi companii cu România este că uzina de motoare Dacia de la Mioveni va schimba proprietarul, nu va mai face parte din Automobile Dacia. La capătul celălalt al firului, în urmă cu aproximativ o săptămână, Renault anunțase că Horse se desprinde de celelalte activități, conform Profit.ro.
Ce se întâmplă cu uzina Dacia, dar cu Renault și Geely
„În urma acordului-cadru anunțat în noiembrie 2022, Geely Holding Group (Geely Holding), Geely Automobile Holdings Limited (Geely Auto HK.0175) (referit colectiv de mai jos ca „Geely”) și Grupul Renault au semnat astăzi un acord obligatoriu de asociere 50/50 pentru a crea o nouă afacere cu motoare și transmisii, care să devină lider mondial în dezvoltarea, producerea și furnizarea celui mai bun hibrid și de ultimă generație. grupuri motopropulsoare termice”, se arată în comunicatul celor două companii.
În fruntea noi entități juridice, se va afla un consiliu de administrație compus în mod egal de reprezentanți ai fiecărei părți, indivizi responsabili de formularea și executarea principalelor strategii și de stabilirea direcției asocierii în participațiune. Sediul central al noii companii va fi în Marea Britanie, unde se va regăsi și echipa de management, în timp ce operațiunile părții administrate de Renault Group vor fi la Madrid, iar cele ale Geely în Hangzhou Bay.
Printre clienții noi companii specializate pe producția de motoare, se numără Renault Group (Renault, Dacia, Alpine), Geely Auto, Volvo Cars, Proton, Nissan, Mitsubishi Motors Company și PUNCH Torino, conform sursei citate.