Schimbarea fără precedent în România pleacă din piețe, de la tarabă: așa rezolvi evaziunea, facilitezi accesul la produse românești
Drumurile la piață din România nu vor mai fi la fel, dacă se materializează inițiativele anunțate de Asociația Administratorilor de Piețe din România (AAPR). Printre altele, se dorește facilitarea accesului la produse autohtone, proaspete, dar și facilitarea plății cu cardul.
AAPR trece printr-o serie stufoasă de transformări, inclusiv lansarea unei platforme online prin care vor fi publicate periodic informațiile necesare în procesul de închiriere/rezervare a spațiului de vânzare din toate entitățile membre, piețele din România, conform profit.ro. La momentul de față, platforma cu pricina facilitează doar accesul la datele de contact ale entităților membre, dar din luna mai, vor fi publicate periodic și toate celelalte informații necesare pentru închirierea sau rezervarea spațiilor din piață.
Ce urmează pentru piețele din România
„Obiectivul nostru principal rămâne acela de a facilita accesul societății la produse autohtone, proaspete, în condiții avantajoase atât pentru cumpărători, cât și pentru producători. Pentru aceasta, am gândit o serie de proiecte precum: crearea unei platforme unde producătorii vor găsi informații despre modalitatea de închiriere a spațiilor de vânzare în piețe, amplasarea de coduri QR pe standuri, cu ajutorul cărora cumpărătorii vor putea verifica atestatele producătorilor și extinderea plăților cu cardul, în mai multe locații”, a declarat Teodor Ioan Birț, președintele AAPR, informează Agerpres.
În tot mai multe piețe din România se va extinde și programul pentru plata cu cardul, iar pe tarabe vor fi prezente coduri QR pentru ca românii să poată verifica atestatele producătorilor.
„A fost un pariu, recunoașterea unei nevoi, cu o tehnologie care nu era foarte bine adaptată la momentul respectiv, dar care a determinat o schimbare. Am demonstrat că se poate și că toată lumea trebuie să aibă aceleași oportunități atunci când vorbim despre metode de plată. Între timp, am ajuns în patru orașe și șapte piețe. Mergem mai departe și continuăm extinderea rețelei de POS-uri în piețele din România. Plata cu cardul, pe lângă faptul că aduce un plus de transparență economiei, asigură și incluziunea financiară, atât a comercianților, cât și a cumpărătorilor”, a precizat Cosmin Vladimirescu, country manager România și Croația MasterCard, după ce a atras atenția că au trecut deja opt ani de la primul POS instalat într-o piață din București.