Schimbare majoră la WhatsApp. Noutatea care i-ar putea pune pe fugă pe utilizatori
O schimbare majoră ar putea fi făcută la WhatsApp. Există însă îngrijorări potrivit cărora noutatea i-ar goni pe cei 2,23 miliarde de utilizatori activi lunar ai aplicației de mesagerie, datorită căreia aceasta este în prezent mult mai populară decât Instagram și Facebook Messenger.
Schimbarea ce i-ar putea pune pe fugă pe utilizatorii WhatsApp
Echipele de la Meta, compania ce deține aplicația de mesagerie WhatsApp, au discutat dacă să afișeze reclame în listele de conversații cu contactele de pe ecranul de chat, dar încă nu au fost luate decizii în acest sens, potrivit a trei persoane familiarizate cu acest subiect.
Ideea a fost dezbătută la un nivel înalt în cadrul companiei, în contextul în care compania mamă Meta încearcă să monetizeze cel mai popular serviciu de mesagerie din lume. Există temeri conform cărora noutatea i-ar putea îndepărta pe utilizatori.
Două dintre cele trei surse menționate au declarat că Meta deliberează, de asemenea, dacă să perceapă o taxă de abonament pentru a utiliza aplicația fără reclame, dar multe persoane din interior sunt împotriva acestei măsuri, conform Financial Times.
Înainte ca WhatsApp să fie cumpărată de Facebook, acum Meta, pentru 19 miliarde de dolari în anul 2014, cofondatorul său Brian Acton a militat pentru: „Fără reclame! Fără jocuri! Fără artificii!” pe această aplicație de mesagerie.
De altfel, reprezentanții WhatsApp au transmis că nu pot monitoriza fiecare conversație pe care cineva a avut-o în cadrul companiei, dar că nu există un astfel de plan referitor la afișarea unor reclame.
Meta, eforturi pentru a-și crește veniturile din publicitate
Meta a depus eforturi pentru a-și consolida veniturile din publicitate, care au fost afectate într-o perioadă de incertitudine macroeconomică, pe fondul îngrijorării investitorilor cu privire la pariul de mai multe miliarde de dolari al companiei pe realitatea virtuală și pe „metavers”.
De când s-a angajat într-un „an al eficienței”, reducând zeci de mii de angajați, perspectivele sale s-au îmbunătățit. În iulie, a raportat prima sa creștere de două cifre a veniturilor din 2021 încoace, marea majoritate, 31,5 miliarde de dolari, provenind din publicitate în cel de-al doilea trimestru.
„Există cu siguranță o mulțime de oportunități atunci când vine vorba despre publicitate pe WhatsApp„, a declarat Ed East, directorul executiv al agenției de publicitate Billion Dollar Boy. El a spus că este o „perspectivă atractivă” pentru comercianți, dar riscă să fie considerată „intruzivă” de către utilizatori.
WhatsApp, care numără 200 de milioane de întreprinderi mici printre utilizatorii săi obișnuiți, a testat recent o funcție care le permite întreprinderilor să trimită mesaje de marketing direct în cadrul aplicației către utilizatorii care și-au dat acordul pentru a le primi.
Noua funcție, dacă va fi lansată, ar însemna că tuturor utilizatorilor WhatsApp li se vor afișa reclame, care vor apărea alături de chat-urile cu prietenii și rudele.
Interfața ar arăta similar cu modul în care sunt intercalate reclamele printre chat-urile din Facebook Messenger și e-mailurile din Gmail, a declarat o persoană care cunoaște îndeaproape discuțiile interne. Reclamele nu ar apărea în cadrul conversațiilor de chat propriu-zise.
Unii executivi de rang înalt sunt îngrijorați că urmarea acestui model ar degrada experiența pe WhatsApp și ar determina utilizatorii să renunțe la aplicație pentru alte opțiuni disponibile gratuit, a adăugat o persoană.
Estimările analistului de aplicații mobile Data.ai arată că WhatsApp, cu cei 2,23 miliarde de utilizatori activi lunar, este mult mai popular decât Instagram și Facebook Messenger.