Scad prețurile la Lidl, Kaufland, Profi, Mega și Carrefour. La ce trebuie să fii atent când mergi la cumpărături
În urmă cu aproximativ o lună, autoritățile de la București au adoptat un plan pentru plafonarea prețurilor la alimentele de bază și toți giganți din domeniul comerțului, marile lanțuri de supermarketuri au fost nevoite să se alinieze la particularitățile Ordonanței.
În ceea ce privește efectele reale ale ordonanței, la raft se pare că s-au dus mult în jos prețurile la alimente, după cum a confirmat Ministrul Agriculturii, Florin Barbu.
“Am fost zilele trecute prin mai multe magazine pentru a vedea cum a fost implementată Ordonanţa privind plafonarea adaosului comercial”, a declarat Florin Barbu, prezent la deschiderea unui nou magazin în Capitală.
Prețurile la alimente sunt mai mici în România
Deși practicile de plafonare a prețurilor sunt distructive pe termen lung și pot duce la rafturi goale, raționalizare sau explozie a inflației din cauza unor achiziții semnificativ mai agresive, fie și nejustificate, momentan ne bucurăm de partea bună a ecuației.
În această săptămână, Consiliul Concurenței a atras atenția că prețurile medii ale alimentelor de bază din marile lanțuri comerciale au scăzut cu până la 34%, cele mai mari reduceri fiind înregistrate la fructe și legume, ca urmare a aplicării prevederilor ordonanței privind plafonarea adaosurilor comerciale.
Pentru context, la 1 august 2023, a intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului care stabileşte măsuri temporare de combatere a creşterii excesive a preţurilor la 14 grupe de alimente de bază: pâine, lapte, brânză, iaurt, făină, mălai, ouă, ulei de floarea-soarelui, carne proaspătă de pui, carne proaspătă de porc, legume proaspete vrac, fructe proaspete vrac, cartofi proaspeţi vrac şi zahăr, conform Economedia.ro.
În teorie, aplicarea facilă a unor astfel de măsuri a fost facilitată și de Casa Unirea, care a livrat anul trecut peste 200 de tone de legume și fructe proaspete, respectiv 20.000 de conserve, în rețelele marilor retaileri care activează în piața din România, Kaufland, Lidl, Carrefour, Mega Image. Cifrele sunt cu atât mai impresionante cu cât activitatea societății controlate de stat a fost reluată în octombrie 2022.