Șansele ca inteligența artificială să te lase fără job: ce locuri de muncă sunt vizate
Inteligența artificială generativă poate face deja o mare parte din munca din mediul online, cu un pic de ajutor din partea omului, evident.
Din moment ce doar o cincime dintre adulții din SUA cred că eventualul conținut generat de AI este lipsit de erori, adoptarea pe scară largă a tehnologiei va mai dura un pic.
Inteligența artificială generativă joacă deja un rol în industriile media și de marketing. Pe măsură ce se dezvoltă, AI și-a găsit locul în domenii în care nu poate strica prea multe, dacă dă eroare.
Cu toate acestea, întrebările privind fiabilitatea vor împiedica tehnologia să se infiltreze în canale importante din punct de vedere strategic, cum ar fi, spre exemplu, publicitatea pe Google, Microsoft sau Amazon.
AI nu se bucură, momentan, de încrederea oamenilor
Dacă va reuși să îndepărteze obstacolele legate de încredere, inteligența artificială ar putea revoluționa complet modul în care funcționează media și marketingul.
Nevoia de agenții intermediare s-ar diminua, deoarece platformele ar putea folosi tehnologia AI generativă pentru a crea ele însele reclame pentru business-uri.
Cu o tehnologie care va putea, în curând, să sintetizeze comunicatele de presă, editorii ar putea să dispară.
În ciuda abundenței presei comerciale, publicul american fie nu este conștient de inteligența artificială generativă, fie este neîncrezător în ea: doar 30% dintre adulții din SUA au auzit sau au citit ceva despre ChatGPT și doar 10% consideră că eficiența acestei tehnologii este „demnă de încredere”, potrivit la Morning Consult.
Inteligența artificială generativă este capabilă să producă fără efort conținut clar, captivant și corect din punct de vedere gramatical, dar care poate fi adesea plin de inexactități.
Dacă agenții de publicitate vor alege să publice anunțuri sau conținut creat în întregime de această tehnologie, fenomenul poate duce la rezultate dezastruoase, deoarece consumatorii nu au încredere deplină în AI.
Totuși, conform Morning Consult, 52% dintre consumatori cred că AI generativă nu numai că va rămâne, dar va deveni un standard.
Pentru a se putea pregăti pentru viitorul bazat pe inteligența artificială, agenții de marketing și agenții de publicitate ar trebui să urmărească îndeaproape tendințele consumatorilor și să se gândească la modul în care activele și datele ar putea fi utilizate pentru a antrena AI.