S-a schimbat legea pentru șoferii românii cu permis de conducere categoria B. Ce poți să conduci de acum, în urma deciziei UE
Șoferii români se vor putea bucura, în curând, de schimbarea legislației rutiere la nivel european. Astfel, după ce au fost nemulțumiți de proiectata modificare ce-i vizează pe conducătorii auto care au depășit o anumită vârstă, acum UE dorește să extindă gama de autovehicule ce pot fi conduse de posesorii permisului de conducere categoria B.
S-a schimbat legea pentru șoferii românii cu permis de conducere categoria B
Uniunea Europeană dorește ca, până în 2050, numărul de decese de pe șoselele UE să ajungă la zero. Un pas intermediar ar fi reducerea lor la jumătate, până în 2030.
Și asta, în condițiile în care în 2022 s-au înregistrat 20.600 de decese pe șoselele Uniunii. Ținta UE pare destul de improbabil de atins, cel puțin în România, țara noastră conducând de mulți ani topul tragic al accidentelor rutiere soldate cu morți.
Dar, în acest scop, oficialii europeni vor să impună, printre altele, ca aptitudinile tehnice ale șoferilor cu vârsta de peste 70 de ani să fie verificate la fiecare cinci ani în întreaga UE, dacă vor să-și păstreze permisul de conducere.
Acest lucru va afecta milioane de pensionari, așa că vestea a generat mari nemulțumiri, mai ales în rândul acestora.
Acum, UE vrea să îndulcească „pilula amară” și să ofere conducătorilor auto cu permis categoria B posibilitatea de a conduce și alte tipuri de autovehicule. În prezent, aceștia au dreptul să conducă orice vehicul ce nu depășește masa maximă autorizată de 3,5 tone.
Ce poți să conduci de acum, în urma deciziei UE
După cum raportează Asociația Automobiliștilor Germania (ADAC), Uniunea Europeană intenționează să adopte o nouă directivă privind permisul de conducere, în 2023, conform ziarulromanesc.de.
„Cea de-a patra directivă privind permisul de conducere este în prezent în discuție la nivelul UE. În următorul pas, propunerile Comisiei vor merge către Parlamentul European și statele membre pentru consultare.
Înainte de intrarea în vigoare a modificărilor în Germania, acestea trebuie mai întâi transpuse în legislația națională. Modificările ar viza mulți șoferi”, a explicat ADAC, potrivit sursei citate.
Astfel, potrivit noii reguli, va crește masa totală admisă la 4,25 tone, iar în această categorie vor fi incluse și rulotele.
„Vehiculele care funcționează cu combustibili alternativi ar urma să poată fi conduse până la o masă totală admisă de 4.250 kg cu un permis de conducere categoria B”, a mai precizat cel mai mare club auto din Europa.
Condiția prealabilă este ca persoana respectivă să fi deținut un permis de conducere categoria B timp de cel puțin 2 ani. Încă nu este foarte clar când vor fi implementate modificările respective, dar acest lucru este așteptat să se petreacă în cursul acestui an.