24 iul. 2023 | 17:59

Românii și cumpărăturile online, o transformare neașteptată: produsele de uz curent se comandă de pe internet în 2023, conform eMAG

ACTUALITATE
Românii și cumpărăturile online, o transformare neașteptată: produsele de uz curent se comandă de pe internet în 2023, conform eMAG

Adopția ecommerce pentru produsele de folosință zilnică a crescut tot mai mult în rândul clienților eMAG care, în prima jumătate a acestui an au comandat, în medie, cu 22% mai multe produse din această categorie. Astfel, ei au cheltuit, în medie, 259 de lei pe lună pentru produse precum cele pentru îngrijirea casei, produse cosmetice, jucării, haine, încălțăminte, cărți, cafea sau ceai, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Când vine vorba despre metoda preferată de livrare, în prima jumătatea a anului, clienții au optat pentru flexibilitatea și predictibilitatea oferite de livrarea în proximitate, la easybox. În medie, 63% dintre cumpărăturile obișnuite sunt livrate la unul dintre cele peste 3.800 de lockere easybox din țară.

„Ușurința de a găsi un preț bun prin eticheta Superpreț sau în campaniile promoționale, dar și livrarea gratuită și ofertele exclusive pentru clienții Genius au stimulat frecvența de cumpărături din categorii de produse pe care le folosesc în mod curent, de la produsele pentru îngrijirea casei, la cele de îngrijire personală, pentru animalele de companie, cafea sau ceai. Oamenii caută o gamă tot mai diversificată de produse, iar online-ul este un mall uriaș care face posibil acest lucru pentru orice buzunar,” a declarat Irina Pencea, General Manager, eMAG România.

În topul categoriilor de produse care au înregistrat creșteri de comenzi cu peste 20% în primele șase luni ale acestui an, comparativ cu anul anterior, se numără produsele de îngrijire a casei și grădinii, produsele de îngrijire personală, jucăriile, cafeaua și ceaiul, produsele pentru animale de companie. De asemenea, clienții au comandat cu 10% mai mult din categorii precum băuturi, haine și încălțăminte, dar și cărți.

Topul categoriilor cu cele mai mari creșteri în primele șase luni din 2023:

Când vine vorba de achiziții de pe internet, comportamentul online al românilor s-a schimbat foarte mult în 2023, acutizându-se un trend început în pandemie. Din acest motiv, popularitatea produselor de mai jos a explodat printre alegerile clienților eMAG:

  • Produse de casă și curățenie a casei
  • Produse de igienă personală
  • Produse de beauty
  • Jucării
  • Cafea și ceai
  • Pet Shop
  • Băuturi
  • Încălțăminte
  • Cărți
La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele