Românii fug de țepele samsarilor și ”se refugiază” în mașini noi: ce autoturisme se vând în România, cine pierde
Piața de autoturisme din România a suferit transformări importante în ultimii ani, chiar dacă autoritățile s-au implicat din ce în ce mai mult în prevenirea fraudelor realizate de samsari. Deși fac eforturi financiare semnificativ mai mari în acest scop, tot mai mulți români se orientează către mașini noi.
În fiecare lună, Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) publică niște statistici foarte interesante legate de înmatriculările efectuate în România, de brandurile pentru care optează românii. Cu această ocazie, insistă și pe discrepanțele dintre piața de mașini noi și autoturismele second-hand. Dincolo de valorile efective, fascinant este trendul în ansamblu, migrația de la un tip la altul de vehicule, de la un brand la altul.
Ce mașini cumpără românii, ce se înmatriculează pe meleaguri mioritice
Conform datelor agregate de ACAROM pe primele patru luni ale anului, înmatriculările de autoturisme noi pe meleaguri mioritice au crescut cu nu mai puțin de 25% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la 46.831 de unități. În primele patru luni din 2022, vorbeam de 37.447 de unități, după cum se arată în statisticile Asociației Constructorilor de Automobile din România.
Pe partea de second hand, în schimb, în aceeași perioadă de timp, numărul mașinilor înmatriculate a ajuns la 98.453 de unități, în scădere cu 6,5% comparativ cu o perioadă similară din 2022. Acum un an, discutam de 105.323 de unități, conform Economedia.ro.
Punctual, următoarele mașini noi s-au vândut în România în primele patru luni din acest an:
- DACIA =16.476 unități
- RENAULT = 3.865 unități
- HYUNDAI = 3.201 unități
- SKODA = 3.013 unități
- TOYOTA = 2.837 unități
- VOLKSWAGEN = 2.705 unității
- FORD = 2.246unitati
- MERCEDES = 1.705 unități
- BMW = 1.563 unități
- SUZUKI = 1.249 unități
Doar în luna aprilie, creșterea de la un an la altul a fost de 16,48%, pentru un volum de 9.865 de unități. În aceeași lună, pe partea de second-hand, când ne uităm doar la autovehicule înmatriculate pentru prima oară în România, volumul lor a înregistrat o scădere de 14,4% în raport cu aprilie 2022, până la 21.846 de unități.