România, o forță majoră în industria auto europeană. Toți producătorii depind de fabricile noastre
Deși România are doar două fabrici importante din domeniul producției de autoturisme, Ford și Dacia, numeroase uzine din țara noastră sunt responsabile de componente pentru industria auto. Aparent, orice mașină din Europa are cel puțin o componentă românească.
Adrian Sandru este secretar general și membri în Consiliul director al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Din această poziție, a declarat în această săptămână că, deși țara noastră se poate lăuda cu o industrie IT foarte performantă, în opinia lui, nu există vreo mașină fabricată în Europa care să nu aibă cel puțin o componentă fabricată în România.
Citește și: România, o forță majoră în Europa. A fost un an bun, producție record, avem cu ce să ne mândrim
Industria auto europeană, dependentă de fabrici românești
„Dacă industria auto generează în România 31 de miliarde de euro anual şi avem toate activităţile, de la design, la testare, la fabricaţie, la logistică, vedem acum că în această transformare se merge din ce în ce mai mult către electrificare, iar în Franţa deja ştim că în polul principal va fi acolo. Astfel, companiile româneşti care vor să meargă pe această direcţie vor avea cu siguranţă oportunităţi prezente în Franţa legate de industria auto, care vor fi extrem de atractive pentru sectorul auto românesc şi pentru companiile din România. E
ste o dezvoltare de înaltă tehnicitate, cu un know-how extrem de bine pus la punct şi valoros, dar nu putem rămâne la un nivel jos. Trebuie automat să ne gândim din ce în ce mai sus. IT-ul este în domeniu, evident, unde România are evoluţii extraordinare, dar nu uitaţi aproape că nu există maşină fabricată în Europa să nu aibă cel puţin o componentă fabricată în România”, a insistat Adrian Sandu.
În urmă cu ceva timp, România a beneficiat de un sprijin financiar important din partea Franței pentru dezvoltarea industriei auto. Acum au început să se simtă beneficiile chiar și pentru producătorii francezi.
Citește și: Ar putea fi prima criză pe piața de mașini electrice din Europa. Ce se întâmplă cu vânzările
Ce se întâmplă cu industria auto din România
„Industria auto trece, după cum bine ştiţi, în această perioadă printr-o uriaşă transformare cum nu s-a mai văzut niciodată în istoria sectorului din care eu fac parte. Trebuie să reamintesc că istoria mare a industriei auto a început în România cu Renault, în 1968. După revenirea Renault în România, în anii 2000, plaja furnizorilor a crescut, au venit din ce în ce mai multe companii, iar majoritatea celor care au venit în primă fază au fost francezii.
Au venit mulţi alţii care au adus în România un know-how pe care nu-l pierdusem, dar nici nu-l aveam, doar l-am reactualizat şi am făcut în aşa fel încât să fim mai buni. Cu siguranţă, firmele care au venit în România au adus oamenii bine pregătiţi, dar au învăţat români care să lucreze şi în Franţa. Au adus investiţii financiare, iar în acest moment sunt companii româneşti 100% care au început să meargă în Franţa, să dezvolte business-uri. Sprijinul primit de România din partea Franţei pentru dezvoltarea industriei auto începe pas cu pas să se întoarcă şi în Franţa”, a spus Adrian Sandu la mijlocul acestei săptămâni în contextul lansării campaniei internaționale ”Marque France / Marca Franța”.