11 apr. 2023 | 09:14

România, o forță importantă în Europa: record fără precedent pentru industria auto locală, Dacia și Ford

ACTUALITATE
România, o forță importantă în Europa: record fără precedent pentru industria auto locală, Dacia și Ford

Industria auto din România se află pe ”cai mari”, bucurându-se de un record de producție fără precedent pentru cei mai importanți jucători locali din domeniu, Dacia și Ford. Informația a fost confirmată de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

În 2022, în România, s-au produs nu mai puțin de 507.000 de autoturisme, după cum a atras atenția Adrian Sandu, secretarul general al ACAROM în cadrul unei conferințe de specialitate citate de Agerpres. Valoarea este cu atât mai impresionantă cu cât reprezintă o premieră pentru țara noastră.

Dacia și Ford, motive importante de bucurie

“Prima dată în istorie am depăşit pragul de 500.000 de unităţi, dar încă nu am scăpat de crizele multiple care ne-au lovit. În România avem doi constructori care se mişcă şi se mişcă foarte bine, care produc vehicule cerute pe pieţele de export – şi vedem o creştere a producţiei, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Ca cifră de afaceri, sperăm ca după publicarea bilanţurilor firmelor să vedem că ne-am întors undeva la nivelul anului 2019, de circa 31 miliarde de euro în total cifră de afaceri pe sector auto în 2022, undeva la 12% din PIB. Ca şi export, rămânem la 29% din totalul exportului României”, a menţionat Adrian Sandu, la Conferinţa ZF Logistică, Transporturi & Automotive.

Un pic trist este că cererea din piață ar fi putut alimenta o creștere și mai puternică a producției. Din păcate, au existat probleme pe partea de logistică, iar criza de semiconductori continuă să-și facă simțite efectele.“Am avut o criză a componentele electronice, care nu a dispărut. Sunt încă uzine impactate de lipsa acestor componente, la volumele pe care ni le dorim. Pur şi simplu, producătorii de semiconductori şi de componente electronice nu pot face faţă cererii din ce în ce mai mari din industria auto”, a adăugat reprezentantul ACAROM.

După cei doi ani de pandemie, 2020 și 2021, cererea de vehicule noi și-a revenit atât de mult anul trecut, încânt industria a întâmpinat dificultăți majore în a face față.

“Producţia şi-a reaprins motoarele, astfel încât am avut nivele extrem de ridicate de cerere pe piaţă, dar o producţie insuficientă tocmai din cauza acestui motiv – lipsa componentelor electronice. Peste acestea s-a adăugat, evident, conflictul Rusia-Ucraina, care a tăiat lanţul de aprovizionare cu materiale şi componente fabricate în zonele respective, astfel forţând industria auto să meargă către alte zone. Chiar săptămâna trecută am fost la Galaţi, la combinat, şi spuneau că au reînceput să aducă minereu de fier din Brazilia pentru activitatea combinatului. Au nişte reţete speciale pentru oţeluri care sunt bazate pe acel tip de minereu. Ucraina s-a închis, nu mai putem aduce minereu de acolo”, a concluzionat oficialul ACAROM.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele