România, fruntașă în Europa la consumul de alcool, băuturi răcoritoare și produse de îngrijire personală. Vânzările au explodat
Retailerul de FMCG a crescut cu 14% în România în primul trimestru din 2023. FMCG – Fast Moving Consumer Goods sau CPG – Consumer Packed Goods se referă la produsele de larg consum precum jucăriile, băuturile răcoritoare, hârtia igienică, cosmeticele, mâncarea procesată, detergenți și altele.
Explozie de vânzări în România a produselor din industria FMCG
Țara noastră se află pe locul patru privind cele mai mari creșteri în industria FMCG. Înaintea noastră se află Ungaria cu 29,2%, Bulgaria, cu 17,7% și Polonia, cu 17,2%.
Cele mai mici creșteri din Europa le-au avut Grecia cu 4,4% și Danemarca cu 4%.
Europol a analizat creșterea consumului pe domenii precum alimente proaspete, alimente congelate, alimente ambalate, alcool, băuturi răcoritoare și îngrijire personală. Conform datelor, România a avut cele mai mari creșteri ale consumului privind alimentele proaspete, produsele de îngrijire personală, băuturi alcoolice și răcoritoare.
Alimete proaspete
Suntem a patra țară din Europa în ce privește consumul de alimente proaspete, care a crescut cu 15,4% în primul trimestru din 2023.
Ungaria este pe primul loc din Europa, cu o creștere de 33,1%, urmată de Polonia și Slovacia.
Cele mai mici creșteri ale consumului de produse proaspete au fost în țări precum Austria, Bulgaria și Grecia, unde consumul de produse proaspete nu a crescut deloc. În schimb, în Danemarca a scăzut cu 6,5%.
Produse alimentare ambalate
Cu privire la produsele alimentare ambalate, consumul în România a crescut cu 10,4%. Cel mai mare procent a fost în Ungaria, o creștere e 29,3%. Danemarca este singura țară unde a scăzut consumul de produse alimentare ambalate cu 0,2%, scrie economedia.
Produse congelate
Cât despre produsele congelate, în țara noastră consumul a stagnat. Dar în Ungaria și Bulgaria a crescut cu 30,7%, respectiv 28,6%.
Alcool
La alcool, românii nu se dau înapoi. Țara noastră este în top patru cu cele mai mari creșteri ale consumului. 12,1% în primul trimestru din 2023 față de 2022. În fața noastre se poziționează Ungaria cu 13%, Croația cu 13,7% și Slovacia cu 12,3%.
Olanda a avut o scădere a consumului de produse alcoolice cu 10,2%.
Băuturi răcoritoare
La băuturi răcoritoare, România este în topul clasamentului, cu o creștere de 11,7% în primul trimestru din 2023 față de 2022. Alte creșteri au fost în Ungaria și Italia, cu 15,6% și respectiv 14,4%..
Olanda a înregistrat o scădere a consumului de băuturi răcoritoare cu 0,9%.
Produse de îngrijire personale
România a înregistrat o creștere de 20,5% a consumului de produse de îngrijire personală, urmată de Ungaria, Croația și Slovacia. Dar liderul pe această categorie a fost Bulgaria, cu o creștere de 14,7%.