16 aug. 2023 | 12:49

România, fruntașă în Europa la consumul de alcool, băuturi răcoritoare și produse de îngrijire personală. Vânzările au explodat

ACTUALITATE
România, fruntașă în Europa la consumul de alcool, băuturi răcoritoare și produse de îngrijire personală. Vânzările au explodat

Retailerul de FMCG a crescut cu 14% în România în primul trimestru din 2023. FMCG – Fast Moving Consumer Goods sau CPG – Consumer Packed Goods se referă la produsele de larg consum precum jucăriile, băuturile răcoritoare, hârtia igienică, cosmeticele, mâncarea procesată, detergenți și altele.

Explozie de vânzări în România a produselor din industria FMCG

Țara noastră se află pe locul patru privind cele mai mari creșteri în industria FMCG. Înaintea noastră se află Ungaria cu 29,2%, Bulgaria, cu 17,7% și Polonia, cu 17,2%.

Cele mai mici creșteri din Europa le-au avut Grecia cu 4,4% și Danemarca cu 4%.

Europol a analizat creșterea consumului pe domenii precum alimente proaspete, alimente congelate, alimente ambalate, alcool, băuturi răcoritoare și îngrijire personală. Conform datelor, România a avut cele mai mari creșteri ale consumului privind alimentele proaspete, produsele de îngrijire personală, băuturi alcoolice și răcoritoare.

Alimete proaspete

Suntem a patra țară din Europa în ce privește consumul de alimente proaspete, care a crescut cu 15,4% în primul trimestru din 2023.

Ungaria este pe primul loc din Europa, cu o creștere de 33,1%, urmată de Polonia și Slovacia.

Cele mai mici creșteri ale consumului de produse proaspete au fost în țări precum Austria, Bulgaria și Grecia, unde consumul de produse proaspete nu a crescut deloc. În schimb, în Danemarca a scăzut cu 6,5%.

Produse alimentare ambalate

Cu privire la produsele alimentare ambalate, consumul în România a crescut cu 10,4%. Cel mai mare procent a fost în Ungaria, o creștere e 29,3%. Danemarca este singura țară unde a scăzut consumul de produse alimentare ambalate cu 0,2%, scrie economedia.

Produse congelate

Cât despre produsele congelate, în țara noastră consumul a stagnat. Dar în Ungaria și Bulgaria a crescut cu 30,7%, respectiv 28,6%. 

Alcool

La alcool, românii nu se dau înapoi. Țara noastră este în top patru cu cele mai mari creșteri ale consumului. 12,1% în primul trimestru din 2023 față de 2022. În fața noastre se poziționează Ungaria cu 13%, Croația cu 13,7% și Slovacia cu 12,3%. 

Olanda a avut o scădere a consumului de produse alcoolice cu 10,2%. 

Băuturi răcoritoare

La băuturi răcoritoare, România este în topul clasamentului, cu o creștere de 11,7% în primul trimestru din 2023 față de 2022. Alte creșteri au fost în Ungaria și Italia, cu 15,6% și respectiv 14,4%.. 

Olanda a înregistrat o scădere a consumului de băuturi răcoritoare cu 0,9%. 

Produse de îngrijire personale

România a înregistrat o creștere de 20,5% a consumului de produse de îngrijire personală, urmată de Ungaria, Croația și Slovacia. Dar liderul pe această categorie a fost Bulgaria, cu o creștere de 14,7%.