Rivian vrea să lupte cu Tesla: când apare modelul R2 și cât costă
Rivian va dezvălui primul model din gama R2 mai mică și mai accesibilă la începutul anului 2024, potrivit directorului financiar al companiei (CFO) Claire McDonough, care a vorbit cu Emmanuel Rosner în timpul conferinței la Deutsche Bank pentru industria auto globală.
Directorul financiar al startup-ului american EV a spus că a văzut modelul de lut care a fost tachinat recent în timpul unei sesiuni de întrebări și răspunsuri cu CEO-ul RJ Scaringe și că întreaga echipă este „incredibil de încântată de diferențierea produselor”.
Primul model bazat pe R2 al lui Rivian va fi un crossover SUV de dimensiuni medii, care ar putea avea un preț de pornire de aproximativ 40.000 USD și un preț maxim de vânzare cu amănuntul de 60.000 USD, plasându-se chiar sub pickup-ul emblematic R1T, care începe de la 73.000 USD, și SUV-ul R1S care are un MSRP de 78.000 USD.
Cu alte cuvinte, ne putem aștepta ca viitorul SUV R2S (numele nu a fost confirmat, dar probabil va urma aceeași schemă ca și gama R1) să aibă o dimensiune și un preț similar cu Ford Bronco.
Un model așteptat
Producția SUV-ului R2 este programată să înceapă la doi ani după dezvăluire, undeva în 2026, când compania estimează că va crește producția de vehicule bazate pe R1 la 85.000 de unități pe an, de la 65.000, în timp ce producția pentru Amazon de furgonete electrice de livrare (EDV) va scădea de la 85.000 la 65.000 de unități anual.
Acestea fiind spuse, capacitatea totală a unității de asamblare din Normal, Illinois va rămâne la 150.000 de unități pe an în 2024, o a doua uzină care nu a fost încă ridicată în Georgia urmând să preia producția modelelor R2.
În timpul conferinței telefonice, McDonough a sugerat posibilitatea ca platforma R2 să ajungă la o audiență globală și să nu se limiteze doar la America de Nord, deoarece vehiculele bazate pe R1 sunt:
„Așa că am vorbit puțin despre locul în care ne-am aflat în 2018, 2019, în raport cu munca pe care am desfășurat-o în ultimii doi ani pentru a reduce aceste costuri materiale. Am auzit că pornim de la o poziție foarte diferită a negocierilor în ceea ce privește platforma R2 și dimensiunea și abilitățile pe care acea platformă le va deveni în timp pentru Rivian. Nu [vorbesc] doar în America de Nord, ci și la nivel global.”
Ca întotdeauna, ne-am dori să știm ce părere aveți despre asta, așa că mergeți la secțiunea de comentarii de mai jos pentru a ne spune părerea dvs.