Regulamentul Euro 7, în pericol: care sunt țările care se opun reducerii poluării pe străzi, România este printre ele
Țările și parlamentarii UE urmează să negocieze în acest an legislația propusă, concepută să se aplice mașinilor și furgonetelor din iulie 2025 și autobuzelor și camioanelor doi ani mai târziu.
Ministrul al Transporturilor a declarat că Italia și aliații săi din Uniunea Europeană pot bloca regulamentul Euro 7 care înăsprește limitele de emisie ale vehiculelor pentru poluanți, inclusiv oxizi de azot și monoxid de carbon, începând cu 2025.
Țările și parlamentarii UE urmează să negocieze în acest an legislația propusă, concepută să se aplice mașinilor și furgonetelor din iulie 2025 și autobuzelor și camioanelor doi ani mai târziu.
Regulamentul propus de Euro 7 este „clar greșit” și nici măcar nu este util din punct de vedere al mediului, a declarat ministrul italian al Transporturilor Matteo Salvini, liderul partidului de coaliție al Ligii din guvernul de dreapta al Italiei.
Italia, împreună cu Franța, Republica Cehă, România, Portugalia, Slovacia, Bulgaria, Polonia și Ungaria, au cifrele pentru a bloca această mișcare, a spus Salvini în cadrul unei conferințe a dealerilor de automobile la Verona.
„Acum suntem o minoritate de blocare, vrem să devenim majoritari”, a adăugat el.
Producătorii de automobile europeni au luptat împotriva reglementărilor propuse privind emisiile despre care susțin că sunt prea costisitoare, grăbite și inutile.
Comisia Europeană spune că sunt necesare reguli Euro 7 pentru a reduce emisiile nocive și pentru a preveni repetarea scandalului diesel al Grupului Volkswagen.
Euro 7, cel mai nou măr al discordiei
Nu este prima dată când Salvini se exprimă cu privire la noul regulament.
Salvini, un partener junior în coaliția de dreapta condusă de Giorgia Meloni, a cerut miercuri un referendum, pe fondul unei eforturi de ultim moment pentru voturi înaintea alegerilor generale din 25 septembrie.
„Lăsați muncitorii din uzina Mirafiori și din toată Italia să decidă dacă este corect să concediați oameni în Italia și să dați un avantaj Chinei”, a spus el referindu-se la istorica fabrică de mașini Stellantis din Torino.
Producția de mașini este o parte cheie a sectorului industrial al Italiei, cu companii precum Fiat, Ferrari și Lamborghini de la Stellantis. China este cel mai mare producător mondial de vehicule electrice.