Regulamentul Euro 7 ar putea face mai mult rău decât bine, conform experților: de ce vom plăti toți
Producătorii auto spun că Euro 7 este prea costisitor și este, de asemenea, inutil, deoarece industria cheltuiește zeci de miliarde pe vehicule electrice.
Reglementările propuse privind emisiile Euro 7 vor duce la costuri directe pentru producătorii de automobile care sunt de până la 10 ori mai mari decât previziunile Comisiei Europene, a declarat grupul de lobby al industriei ACEA, citând un nou studiu.
Costurile directe pentru mașinile și furgonetele pe benzină, inclusiv costurile de omologare de tip, investiții și echipamente, pentru a se conforma Euro 7 ar fi de 1.862 de euro per vehicul, față de estimarea Comisiei de 184 de euro pe vehicul, potrivit studiului realizat de consultanța Frontier Economics. , comisioane de la ACEA.
Costurile directe pentru autobuze și camioane ar fi în medie de 11.707 de euro pe vehicul, în comparație cu o estimare a Comisiei de 2.765 de euro, se arată în studiu.
ACEA a spus că creșterea prețurilor pentru consumatori și companiile care cumpără aceste vehicule ar fi și mai mare.
„Industria auto europeană se angajează să reducă în continuare emisiile”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, într-un comunicat. „Cu toate acestea, propunerea Euro 7 pur și simplu nu este modalitatea corectă de a face acest lucru, deoarece ar avea un impact extrem de scăzut asupra mediului la un cost extrem de ridicat”.
Producătorii nu sunt de acord cu noul regulament
Producătorii de automobile europeni au luptat împotriva Euro 7, argumentând că reglementările sunt prea costisitoare și inutile, deoarece industria cheltuiește zeci de miliarde de euro pe vehicule electrice cu emisii zero.
Săptămâna trecută, ministrul italian al transporturilor a declarat că țara și aliații săi din UE „au cifrele” pentru a bloca regulamentul.
Dar Comisia Europeană spune că reglementările sunt necesare pentru a reduce emisiile nocive și pentru a preveni repetarea scandalului emisiilor al Grupului Volkswagen din 2015.
Țările și parlamentarii Uniunii Europene vor negocia în acest an propuneri pentru limite mai stricte pentru emisiile de motorină – dar nu pentru benzină – auto și pentru camioanele și autobuzele grele, inclusiv oxid de azot și monoxid de carbon.
Euro 7 ar intra în vigoare la jumătatea anului 2025 pentru mașini și la jumătatea lui 2027 pentru camioane și autobuze.
Regulamentul urmărește înăsprirea regulilor privind poluanții alții decât CO2, cum ar fi monoxidul de carbon și oxizii de azot. Regulile urmăresc, de asemenea, să abordeze particulele de la frâne și anvelope.
Abordarea emisiilor de la mașini este o provocare pentru legislatorii UE. Regulile UE de interzicere efectivă a motorului cu ardere în mașinile noi din 2035, ca parte a obiectivelor sale de reducere a CO2, au fost amânate cu săptămâni după o forță de ultimă oră a Germaniei de a asigura cote pentru așa-zișii e-combustibili.