Profeția despre inteligența artificială: Tendințe pentru AI în 2024
Anul viitor, inteligența artificială nu doar va spori productivitatea personală, ci și cea a întreprinderilor. Potrivit reprezentanților UiPath, asistenții AI vor juca un rol crucial în această evoluție, evidențiind cinci tendințe și previziuni pentru 2024 în domeniul automatizării.
Annette Maier, director general al UiPath GmbH și vicepreședinte pentru Europa Centrală la UiPath, afirmă că „inteligența artificială și automatizarea vor transforma fundamental munca de cunoaștere. Nu doar că AI va îmbunătăți productivitatea individuală, ci va conduce și la o eficiență sporită în cadrul companiilor. Importanța conștientizării potențialului oferit de AI trebuie să se extindă la toate nivelurile executive în anul următor”.
Cinci tendințe pentru utilizarea inteligenței artificiale în 2024
- Executivii se vor concentra pe transformarea potențialului AI în profituri reale: Executivii la nivel global sunt captivați de oportunitățile oferite de AI, iar anul viitor, accentul lor se va pune pe convertirea acestui potențial în profituri reale. Un raport EY indică faptul că aproape toate companiile intervievate (88%) investesc în extinderea AI și o utilizează frecvent în combinație cu automatizarea, urmărind creșterea productivității și eficienței (85%), dezvoltarea de noi oferte de produse și servicii (58%) și monetizarea datelor (52%).
- Asistenți personali pentru toți angajații: Nu doar managerii vor beneficia de asistenți personali; în anul următor, toți angajații din domeniul cunoașterii vor putea delega sarcini asistenților specializați: copiloți virtuali. Acești copiloți, datorită avansurilor în modelele de limbaj de mari dimensiuni, vor fi capabili să înțeleagă și să îndeplinească sarcini în limbaj natural, precum citirea și răspunsul la e-mailuri, crearea de rapoarte, extragerea de date și transferul acestora către alte programe, 24 de ore din 24.
3. Accent pe utilizarea în siguranță a inteligenței artificiale: Cu toate beneficiile aduse de aplicațiile de inteligență artificială, există și riscuri asociate cu utilizarea incorectă. De aceea, siguranța va fi o prioritate în anul viitor, cu integrarea tot mai profundă a guvernanței AI în software-ul alimentat de AI. De asemenea, se vor înregistra progrese în implicarea controlului uman în procesul AI.
4. Redefinirea pieței muncii prin intermediul AI: Până în 2030, se estimează că 30% din munca de birou va fi automatizată. Întrebări esențiale privind natura muncii și modul optim de colaborare cu tehnologia vor deveni relevante în anul viitor, fiind necesară învățarea de la alte companii și industrii care au deja beneficiat semnificativ de pe urma AI. Discuțiile vor include strategii pentru educarea continuă a angajaților și vor aborda implicațiile juridice ale operațiunilor independente ale AI.
5. Automatizarea devine autonomă: În trecut, automatizarea a necesitat intervenții manuale semnificative. Cu toate acestea, începând de anul viitor, roboții software vor fi capabili să-și rezolve singuri problemele de funcționalitate, conducând la o automatizare mai eficientă și mai independentă.
Vezi și: Premieră în tehnologie: Dispozitivul care “citește” gândurile. La ce ajută sistemul alimentat de AI