28 iul. 2023 | 13:25

Producătorii auto europeni au o problemă majoră: cum încearcă să țină pasul rivalii chinezi

ACTUALITATE
Producătorii auto europeni au o problemă majoră: cum încearcă să țină pasul rivalii chinezi

Renault a declarat că dorește să micșoreze costurile de producție pentru vehiculele sale electrice cu 40%.

Producătorii de automobile europeni sunt îngrijorați de o „invazie” a mașinilor electrice chinezești ieftine în regiune, ceea ce a determinat Renault să spună că își propune să reducă costurile de producție pentru modelele sale electrice cu 40%.

CFO Renault, Thierry Pieton, a declarat că cel mai bun mod de a evita concurența prețurilor este ca producătorul de automobile să-și reducă propriile costuri de dezvoltare și producție.

Reducerea de 40% vizată este începând cu 2027 pentru următoarea generație de vehicule electrice a Grupului Renault.

CEO-ul Renault, Luca de Meo, a declarat că grupul va începe să înregistreze costuri de producție semnificativ mai scăzute din a doua jumătate a acestui an, datorită scăderii costurilor materiilor prime.

„Este clar că suntem în competiție și că timpul este esențial, dar asta este afacerea în care ne aflăm”, a spus el.

Grupul Renault își desfășoară activitățile de vehicule electrice într-o unitate numită Ampere, cu investiții de la Nissan. Speră să scoată Ampere public în lunile următoare, în funcție de condițiile pieței, a spus de Meo.

Livrarea de vehicule electrice la prețuri accesibile a devenit o prioritate pentru producătorii de automobile, deoarece trecerea la o conducere mai curată a venit cu prețuri ridicate, în mare parte din cauza costurilor bateriei.

Producătorii chinezi precum BYD și SAIC au investit masiv în schimbare, folosind costuri mai mici cu forța de muncă și furnizori locali de baterii pentru a avea un avans față de mulți rivali.

Rivalii chinezi vin tare din spate

În 2022, producătorii auto chinezi dețineau o cotă de 9% din piața europeană de vehicule electrice, aproape dublu față de cifra din anul precedent, potrivit previziunilor companiei de consultanță Inovev.

La fel ca și alți producători de vehicule electrice, Renault se confruntă, de asemenea, cu o presiune crescută din partea Tesla, care a redus prețurile de mai multe ori în acest an, chiar dacă acest lucru i-a afectat marjele.

Asta are un impact. Tesla și MG de la SAIC au fost marii câștigători ai vânzărilor în Europa în prima jumătate a anului.
25% avantaj de cost

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat că lupta cu producătorii chinezi va fi „extrem de brutală”.

„Competitivitatea costurilor lor este de 25% [mai bună decât noi]. Trebuie să luptăm”, a spus el, descriind impulsul chinez drept o „invazie”.

„Trebuie să ne folosim propriile costuri pentru a ne asigura că reușim să facem profit cu prețuri accesibile pentru clasele noastre de mijloc”, a spus el.

Tavares a spus că producătorii auto occidentali trebuie să folosească „aceleași arme” ca și rivalii lor chinezi, aprovizionându-se cu piese din țări cu costuri mai mici și stabilind parteneriate cu furnizorii de baterii care oferă cea mai bună combinație de energie, cost și greutate.

„Înseamnă că trebuie să venim cu o propunere de aprovizionare care să ne permită să vindem acele mașini precum Citroen New e-C3 la 25.000 de euro sau mai puțin într-o manieră profitabilă”, a spus el.

Stellantis va construi acel model începând de anul viitor la fabrica sa din Trnava, Slovacia, care are costuri mai mici cu forța de muncă decât fabricile din Europa de Vest.