Probleme cu Wizz Air, din nou. Avertismentul MAE pentru românii care merg sau se întorc din vacanță
Sunt probleme cu Wizz Air, din nou. Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a lansat un avertisment pentru românii care merg sau se întorc din vacanță dintr-o țară din Europa.
Ce probleme au apărut cu Wizz Air
Conform MAE, românii care se află, tranzitează sau intenţionează să călătorească în Regatul Unit al Marii Britanii în zilele de 30 august, 6 şi 13 septembrie trebuie să știe că pentru aceste date sunt planificate greve ale operatorilor la sol ai companiei Wizz Air din aeroportul Luton, Londra.
„Persoanele care urmează să călătorească din/în aeroportul Luton în aceste intervale pot întâmpina perturbări ale serviciilor din aeroport şi întârzieri ale zborurilor. Ca urmare, recomandăm să ia legătura cu operatorii companiei de transport pentru a obţine informaţii în timp real.
Cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Consulatului General al României la Londra: +44(0)2087414311;+44(0)2087413252;+44(0)2087413955; +44(0)2087413464; +44(0)2087418707; +44(0)2087416657; +44(0)2087418211; +44(0)2087412372,
Consulatului General al României la Edinburgh: +44(0)1315249491; +44(0)1315249492, Consulatului General al României la Manchester: +44(0)1612360478; +44(0)1612375513; +44(0)1612369687; +44(0)1612368995,
apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanenţă.
De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă, au la dispoziţie şi numărul de telefon de permanenţă al Consulatului General al României la Londra: +447738716335.”, a transmis MAE.
Motivul pentru care vor avea loc grevele
Peste 80 de membri ai sindicatului Unite al angajaților companiei GH London Ground Handling Services, ce asigură întreținerea unei aeronave în timp ce aceasta se află la sol, vor intra în grevă timp de 24 de ore, pe fondul unor tensiuni dintre companie și sindicat.
„Comportamentul GH London este îngrozitor; lucrătorii merită să fie tratați cu demnitate și respect la locul de muncă, iar comportamentul companiei se situează cu mult sub acest standard.
Unite pune întotdeauna pe primul loc locurile de muncă, salariile și condițiile de muncă ale membrilor săi, iar lucrătorii de la GH London vor primi sprijinul neclintit al sindicatului.”, a declarat secretarul general al Unite, Sharon Graham.
Ce se întâmplă cu banii călătorilor
Întrucât muncitorii aflați în grevă nu sunt angajați de compania aeriană, dacă un zbor este întârziat sau anulat, călătorii nu au dreptul la nicio compensație, deoarece cazul este considerat o „circumstanță extraordinară” și nu se vor aplica normele obișnuite de compensare prevăzute de articolul 261 din Tratatul UE. potrivit The Times.
Cu toate acestea, compania aeriană are în continuare o obligație – aceasta include furnizarea de alimente și băuturi răcoritoare pentru un zbor întârziat, precum și date de internet sau două apeluri telefonice. Această obligație de intervine atunci când zborul a fost întârziat cu mai mult de două ore.
”Suntem în contact cu aeroportul Luton și cu partenerul nostru de handling la sol și facem tot ce ne stă în putință pentru a limita perturbările pentru pasageri.
În cazul unor perturbări, vom contacta prin e-mail și SMS pasagerii afectați care au făcut rezervări direct cu compania aeriană și îi vom informa despre opțiunile pe care le au de îndată ce vom avea o actualizare.”, a spus un purtător de cuvânt al Wizz Air.
În cazul în care zborul este anulat, compania aeriană trebuie să le ofere călătorilor un serviciu alternativ sau o rambursare, dacă nu este disponibil niciunul. Merită menționat faptul că o poliță de asigurare de călătorie bună ar putea acoperi o parte din cheltuielile suportate.