26 oct. 2023 | 16:25

Podul de la Brăila, cel mai controversat proiect din România: Structura de rezistență arată semne de fisurare

ACTUALITATE
Podul de la Brăila, cel mai controversat proiect din România: Structura de rezistență arată semne de fisurare

Faimosul pod de la Brăila, inaugurat în vară chiar în prezența premierului Ciolacu și a ministrului Transporturilor, are din nou probleme.

Podul buclucaș

Podul care a costat peste jumătate de miliard de euro are fisuri la structura de rezistență.

Reprezentanții Companiei Naționale de Drumuri spun că nu vor recepționa lucrarea până când crăpăturile nu vor fi reparate, arată Știrile Pro TV.

Citește și Cât de periculos este podul de la Brăila, de fapt. Avertismentul oficial, o plângere la Comisia Europeană

Blocurile de ancoraj de pe cele două maluri, acolo unde au apărut fisurile, sunt punctele în care firele care susțin podul sunt prinse de sol, esențiale în structura de rezistență a întregii construcții.

Fiecare bloc are adâncimea de 35 de metri și a fost umplut cu 40.000 de metri cubi de beton, ceea ce înseamnă că poate susține o greutate de 100.000 de tone.

Cine este responsabil?

Compania Webuild Spa din Italia, fosta Astaldi, și compania japoneză IHI, cea care a făcut proiectul, trebuie să răspundă pentru reparații. Antreprenorii dau asigurări că problemele nu vor afecta nici traficul, nici siguranța structurii.

Citește și CNAIR, explicații după ce Podul de la Brăila a fost închis în noaptea de luni spre marți, în minivacanța de Sf. Marie: „Constructorul a considerat că luni nu e sărbătoare”

Antreprenorul recunoaște că încă de la primele săpături au apărut probleme cu infiltrațiile de apă și, pentru a fi construite blocurile de ancoraj, au lucrat continuu 26 de pompe de mare capacitate care au evacuat apa în Dunăre.

Microfisurile nu sunt o noutate

În 2020 au fost observate primele microfisuri în pereții camerelor.

Fiecare bloc de ancoraj este prevăzut cu un sistem de dezumidificare, umiditatea aerului este ținută la 40 la sută, ceea ce împiedică orice fenomen de coroziune.

Pe de altă parte, cei de la CNAIR spun că nu vor recepționa lucrarea până la rezolvarea problemelor. Conform contractului, microfisurile vor fi monitorizate de constructor încă 6 luni de la darea în folosință a podului.

Citește și Construcția Podului de la Brăila, al treilea cel mai mare pod din Europa. Doi ani de lucrări, comprimați într-un clip de 4 minute. Video

Podul are o garanție de 10 ani. În august au fost găsite peste 400 de șuruburi slăbite și zone cu asfalt denivelat.