Planul Meta de a atrage utilizatori tineri se bazează pe chatbot-uri AI: cum vrea Facebook să aducă utilizatorii de pe TikTok, înapoi pe platformă
Planul Meta de a atrage utilizatori tineri se bazează pe chatbot-uri AI înfiorătoare. Ei vor avea personalități unice, inclusiv una numită „general sassmaster”.
Meta intenționează să dezlănțuie un roi de chatboți AI bazați pe personalitate pentru a atrage utilizatori tineri pe diferitele sale platforme, așa cum a raportat inițial The Wall Street Journal. Primul dintre acești roboți ar putea fi lansat încă de săptămâna aceasta, cu zvonuri care persistă că unul va fi anunțat în timpul conferinței Meta’s Connect de miercuri.
Ce face Meta pentru tineri
Se pare că acești roboți nu vor fi legați de o anumită platformă sub umbrela lui Meta și ar trebui să se lanseze pe o varietate de site-uri de social media, cum ar fi Instagram, Facebook și Whatsapp. Publicația citată spune că angajații Meta au testat boții generativi de ceva vreme. Boții sunt eliberați pentru a crește implicarea în chat, dar unii pot oferi instrumente de productivitate precum codificare și altele asemenea.
Aceste chatbot-uri AI sunt pline de personalitate pentru a-i distra pe tineri. Specificațiile rămân vagi, dar The Journal a aruncat o privire asupra unor documente interne care detaliază un AI numit „Bob the Robot”, care se bazează în general pe Bender de la Futurama. Acest bot este un „general sassmaster” auto-descris, documentele interne se referă la el ca un „robot impertinent care atinge tipul de umor farsic care rezonează cu tinerii”. Ca o notă, Futurama a avut premiera în urmă cu aproape 25 de ani, cu mult înainte ca mulți dintre acei tineri iubitori de umor ridicol să se nască.
Există, de asemenea, un bot numit „Alvin the Alien” care, se pare, atrage utilizatorii pentru informații personale în încercarea sa de a înțelege oamenii. Un angajat a remarcat în memoriu că utilizatorii „s-ar putea teme de acest personaj”, deoarece pare că este „proiectat pentru a colecta informații personale”.
Meta încearcă să atragă utilizatorii mai tineri de ceva vreme, mai ales după ascensiunea fulgerătoare a TikTok. Aplicația a depășit Instagram în ultimii ani, iar CEO-ul Mark Zuckerberg dorește acea cotă de piață înapoi, spunându-le investitorilor în timpul unei conferințe telefonice din 2021 că compania își va reorganiza „echipele pentru a face din servirea tinerilor adulți Steaua de Nord, mai degrabă decât să optimizeze pentru un număr mai mare de persoane mai în vârstă”.