Peugeot nu pierde timpul: câte mașini electrice vrea să lanseze până în 2030
Marca Stellantis vizează o gamă complet electrică până în 2030 în Europa, cu vehiculele electrice disponibile pentru fiecare model până în 2025.
Peugeot va lansa următoarea generație 3008 SUV compact ca vehicul în principal electric cu baterie în a doua jumătate a decadei. Va fi primul model de pe platforma STLA Medium a Stellantis.
Modelul 3008 va fi urmat de o nouă versiune a SUV-ului mediu 5008, pe care Peugeot nu a anunțat-o anterior.
Jerome Michelon, director global de produs, a declarat la evenimentul „E-Lion” al mărcii că modelele 3008 și 5008 sunt proiectate pentru a fi vehicule complet electrice, dar vor avea sisteme de propulsie cu motor cu combustie disponibile pe unele piețe.
În cadrul evenimentului, CEO-ul Linda Jackson și Michelon au detaliat tranziția Peugeot pentru a deveni un brand exclusiv electric în Europa până în 2030.
Jackson a spus că Peugeot s-a angajat să ofere o versiune complet electrică a fiecărui vehicul din gama sa europeană și va lansa cinci noi vehicule complet electrice până în 2025: e-308 hatchback și break compact în acest an, e-408 compact fastback, și 3008/5008.
Marca va vinde doar vehicule complet electrice în Europa „începând cu 2030”, a spus ea.
Vehiculele actuale complet electrice ale Peugeot includ hatchback-ul mic e-208, SUV-ul mic e-2008 și două dube de pasageri – Rifter și Traveller.
Modelul 3008 va fi disponibil cu trei sisteme de propulsie complet electrice, inclusiv o versiune cu tracțiune integrală cu două motoare. Nu au fost dezvăluite detalii despre 5008.
Peugeot a lansat o imagine a unei game cu șapte vehicule complet electrice; deși nu s-au oferit detalii despre anumite modele, Jackson a recunoscut că siluetele reflectau modele reale. Designul acelor modele va fi influențat de conceptul Inception dezvăluit în ianuarie la salonul CES din Las Vegas.
Vehiculele de pe platforma STLA Medium vor avea o autonomie de până la 700 km și au baterii de 87 până la 104 kilowați-oră.
Stellantis a descris platforma ca fiind „BEV prin design”, dar poate accepta și motoare cu combustie internă.
Actualele 3008 și 5008 au fost lansate în 2016, respectiv 2017 și au fost cele mai vândute pentru Peugeot. Ambele modele au fost anterior monovolume, dar au fost repoziționate în segmentele în creștere SUV/crossover. 3008 este disponibil ca hibrid plug-in, precum și cu motoare nehibride pe benzină și diesel; 5008 nu are opțiune hibridă.
Modelul 3008 a fost al șaselea pe segmentul SUV-urilor compacte din Europa în 2022, cu 100.835 de vânzări, conform cifrelor Dataforce; 5008 a fost al șaselea în segmentul SUV-urilor de dimensiuni medii/mari, cu 36.187 de vânzări. Ambele modele au înregistrat scăderi de peste 25%, deoarece problemele de transport și logistică au afectat livrările mărcilor Stellantis spre sfârșitul anului 2022.
Sistem hybrid de 48 volți
Peugeot lansează, de asemenea, un sistem de propulsie mild hybrid de 48 de volți în 2023, care va permite condusul urban cu emisii zero de până la 50%, a spus Michelon. De asemenea, va reduce emisiile cu 15%, a adăugat el.
Micheron a spus că sistemul de propulsie de 48 de volți va fi implementat „rapid” pe fiecare model de autoturisme din gama mărcii. Sistemul include un motor pe benzină de 100 sau 136 CP cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj cu șase trepte care încorporează un motor electric de 21 de kilowați.
Privind mai departe, Jackson și Michelon au spus că Peugeot pregătește o revizuire completă a interfeței om-mașină din cockpit, sau HMI, inclusiv un sistem electronic de „virare prin cablu” care va apărea începând cu 2026.
Noua interfață va profita de trei platforme tehnologice Stellantis: STLA Brain, un sistem de calcul central cu actualizări over-the-air; Infotainment STLA SmartCockpit; și STLA Autodrive, pentru conducere autonomă.
Jackson și Phil York, directorul de marketing Peugeot, au declarat că marca ia măsuri pentru a aborda accesibilitatea vehiculelor electrice, deși nu există planuri de a oferi un minimașină EV care să-i succedă modelului 108, întrerupt acum. Peugeot lansează două planuri de plată diferite pentru mașinile complet electrice:
Un program „plătiți pe măsură ce mergeți” bazat pe consumul lunar de kilometraj: un e-208 ar începe de la 150 de euro pe lună pentru 500 de km, fiecare kilometru suplimentar costând șapte cenți. Planul ar putea fi aplicat pentru alte modele, a spus York.