Peugeot își schimbă viziunea: ce este conceptul Inception
Peugeot spune că Inception introduce un „limbaj de design mai simplu și mai rafinat”, care va apărea pe modelele lansate în 2025 și ulterior.
Conceptul Peugeot Inception va stabili direcția de design pentru următoarea generație de vehicule electrice a mărcii Stellantis.
Sedanul mare se bazează pe platforma STLA Large de la Stellantis, o arhitectură complet electrică viitoare. Va avea o rază de acțiune de până la 800 km cu o singură încărcare, distanța de la Paris la Marsilia sau Bruxelles la Berlin, spune Peugeot.
Conceptul folosește o baterie de 100 de kilowați-oră cu o putere de 680 CP de la două motoare electrice, unul care alimentează roțile din față și celălalt pe spate. Poate accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de trei secunde.
STLA Large va fi utilizat pentru vehicule de înaltă performanță de dimensiuni medii și mari de la mărci precum Alfa Romeo, Chrysler, Dodge și Jeep.
Inception va folosi un sistem electric de 800 de volți, precum și capacitatea de încărcare prin inducție fără fir. Bateria încarcă echivalentul a 30 km de autonomie într-un minut sau 150 km în cinci minute.
Peugeot spune că Inception introduce un „limbaj de design mai simplu și mai rafinat” care va apărea pe modelele lansate în 2025 și ulterior. Brandul se așteaptă să fie complet electric în Europa până în 2030, spune CEO-ul Linda Jackson.
„Viitor felin”
„Numim designul „viitor felin”, a spus ea, o referire la simbolul leului Peugeot.
Grila frontală include luminile de mers cu „gheare” ale lui Peugeot, cu o singură bucată de sticlă care încorporează iluminare și senzori. O „bară tehnică” care rulează orizontal peste ușă trimite mesaje șoferului, care poate fi recunoscut de tehnologia AI, care ajustează automat setările și preferințele. Bara urmărește și durata de viață a bateriei și încorporează alți senzori.
Inception, cu lungimea de 5000 mm, are doar 1.340 mm înălțime și ar fi cea mai lungă mașină Peugeot dacă ar fi produsă.
Interfața cu utilizatorul Inception se bazează pe cea mai recentă generație de electronice de larg consum, a spus Jackson la expoziția CES din Las Vegas, cu comenzi „atingeți, atingeți, glisați”.
Interiorul continuă designul i-Cockpit al lui Peugeot, cu un volan mic, coborât, care nu blochează panoul de bord. La Inception, un volan convențional este înlocuit cu un sistem de control „Hypersquare”, cu un ecran pătrat în stil tabletă.
Ecranul afișează informații și are diverse comenzi accesibile folosind degetele mari în fiecare colț, precum și recunoașterea vocii.
Inception va fi un vehicul autonom de Nivel 4, ceea ce înseamnă că este capabil să se conducă singur fără a necesita atenția șoferului în majoritatea condițiilor. Când mașina preia controlul, Hypersquare se retrage în planșa de bord și un ecran mare iese din podea.
Peugeot a prezentat o tehnologie similară în ultimul său concept major, E-Legend din 2018. Inception împărtășește liniile unghiulare ale vehiculului respectiv.
Jackson a spus că tehnologia Hypersquare va apărea până în 2026 pe modelele Peugeot. „Degetele tale conduc”, a spus ea. „Acesta este un joc în viața reală”, a spus ea.