Paritatea dintre mașini electrice și cele pe combustibil fosil, aproape: ce spune Volkswagen despre evoluția prețurilorr
Directorul financiar al VW spune că prețurile în creștere ale materialelor bateriilor înseamnă că va fi 2025 înainte ca unele vehicule electrice să obțină aceleași marje de profit ca și ICE.
Directorul financiar al Grupului Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat că creșterea costurilor materialelor bateriilor înseamnă că va fi 2025 înainte ca producătorul auto să obțină aceleași marje de profit pe vehiculele electrice ca și pe modelele cu ardere.
„O mare parte din paritatea marjei depinde de materiile prime”, a declarat Antlitz la conferința Reuters Automotive Europe.
Când VW și-a lansat noua strategie de electrificare în iulie 2021, a spus că se așteaptă să atingă paritatea în marjă între motorul cu ardere și vehiculele electrice „în următorii doi până la trei ani”.
Acum, a spus Antlitz, costurile în creștere ale materialelor înseamnă că obiectivul de rentabilitate depinde de VW care își produce propriile baterii.
„Nu am renunțat la subiectul parității marjei”, a spus Antlitz. În „2025 și ulterior planificăm paritatea marjei”, în special cu modelele care folosesc propriile baterii VW.
VW „planifică o marjă pozitivă semnificativă” pentru un nou model de vehicul electric, ID2, care va intra în producție în Spania în 2025 și va avea un preț de pornire de aproximativ 25.000 de euro, a spus Antlitz.
Directorul financiar a mai spus, de asemenea, că Europa de Est va fi încă probabil locația următoarei fabrici de baterii și că este în discuții cu anumite locații.
Se aștepta ca producătorul auto să ia o decizie cu privire la un amplasament pentru o fabrică din Europa de Est, dar ofițerul său de tehnologie a declarat în martie că așteaptă să audă mai multe de la Uniunea Europeană despre ce stimulente vor fi disponibile în regiune înainte de a lua o decizie finală.
Volkswagen vrea să își modernizeze operațiunile
VW cântărește opțiunile pentru a-și transforma fabrica din Wolfsburg, Germania, pentru a construi o nouă generație de vehicule electrice numită Trinity sau pentru a construi o nouă fabrică pentru modele.
Antlitz a spus că întârzierea lansării vehiculelor Trinity oferă lui VW posibilitatea de a moderniza operațiunile existente de la Wolfsburg, potențial la un cost mai mic decât construirea unei noi fabrici de 2 miliarde de euro.
Această cifră de investiții nu este la zi din cauza inflației, a spus Antlitz.
VW intenționează deja să construiască noua generație de ID3 electric la Wolfsburg începând cu acest an, precum și un nou SUV complet electric pe platforma MEB existentă.
Propunerea de a construi o fabrică complet nouă pentru viitoarea linie de vehicule electrice Trinity a fost făcută de fostul CEO Herbert Diess. Succesorul său, Oliver Blume, a revizuit acest plan.
Viitorul complexului Wolfsburg este de o importanță deosebită pentru sindicatele VW deoarece este sediul și centrul istoric al operațiunilor producătorului auto.
Antlitz a spus că producătorul auto intenționează să convertească operațiunile existente „plantă cu fabrică” pentru a construi vehicule electrice. „Nu vom adăuga capacitate suplimentară”.
Acționarii se pot aștepta la o actualizare cu privire la obiectivele financiare ale producătorului de automobile și planurile de alocare a capitalului în următoarea zi a pieței de capital din 21 iunie, a adăugat directorul financiar.