26 ian. 2023 | 13:25

Parcarea autonomă este încă departe: implementarea sistemului este plin de obstacole

ACTUALITATE
Parcarea autonomă este încă departe: implementarea sistemului este plin de obstacole

Mercedes, BMW, Bosch, Continental și alții trebuie să depășească prețurile mari ale sistemelor și o piață fragmentată pentru a oferi servicii care ar putea economisi timp și ar putea preveni accidentele mici, dar costisitoare.

Ajungi în parcare, ieși din vehicul și îl trimiți într-un loc de parcare rezervat doar atingând o aplicație din smartphone.

Mercedes-Benz și Robert Bosch au transformat ceea ce sună a science fiction în realitate la aeroportul din Stuttgart.

Acum amprenta mică: este disponibilă numai pentru persoanele care dețin vehicule Mercedes S Class și EQS construite începând cu iulie 2022 și care sunt echipate cu Intelligent Park Pilot al producătorului auto. Clasa S pornește de la peste 107.000 de euro în Germania, iar Intelligent Park Pilot adaugă în plus la preț 3.272,50 euro.

Prețul ridicat de intrare este doar una dintre provocările cu care se confruntă producătorii de automobile precum Mercedes și BMW și furnizori precum Bosch și Continental, în timp ce caută să creeze o tehnologie care are potențialul de a economisi timp și milioane de daune în urma accidentelor.

Aceste obstacole includ convingerea unei rețele foarte fragmentate de operatori de parcări de beneficiile parcării fără șofer, precum și o serie de potențiale dureri de cap, cum ar fi o mașină fără pilot care nu își poate găsi un loc în timp ce proprietarul ei este deja în altă parte.

Plăți simplificate pentru parcare

În timp ce tehnologiile avansate de parcare automată disponibile sunt până acum limitate la sistemul Mercedes și Bosch, care la sfârșitul anului trecut a fost aprobat de guvernul german pentru utilizare comercială de către mașini private, mai multe alte aplicații sunt, de asemenea, lansate.

BMW și furnizorul de servicii Parkopedia s-au asociat pentru o funcție în vehicul care le permite șoferilor să plătească pentru parcare în Germania și Austria prin sistemele lor de infotainment sau prin aplicația My BMW.

Platforma Parkopedia conectează senzorii vehiculului cu infrastructura din locurile de parcare plătibile, prin care vehiculul va afișa funcția de plată și va cere șoferului să confirme plata înainte de a părăsi vehiculul.

Dacă zona de parcare permite facturarea la minut, tranzacția de parcare se încheie automat imediat ce șoferul părăsește locul de parcare.

Provocările de a obține o disponibilitate pe scară largă a parcărilor complet autonome sunt chiar mai descurajante decât crearea unui sistem de plată fiabil, deși se înregistrează progrese încurajatoare.

Continental oferă două abordări ale parcării automate cu valet (AVP). Tipul 1 se concentrează pe un vehicul inteligent, iar Tipul 2 se bazează pe infrastructura inteligentă.

„Ambele tipuri sunt valoroase și satisfac nevoi diferite ale piețelor”, a spus managerul de produs al Continental pentru parcare automată cu valet, Saman Khodaverdian, într-un răspuns prin e-mail la întrebări. „Pe termen lung, credem că o combinație a vehiculului inteligent cu garajul inteligent va prevala, deoarece atât vehiculele, cât și garajele devin mai inteligente.”

Prin urmare, Continental intenționează să lucreze la ambele abordări pentru a oferi un spectru complet de soluții AVP.

„Ceea ce au toate în comun este că aduc mai mult confort și siguranță șoferilor și preiau manevrele de parcare stresante pentru ei”, a spus el. „În același timp, sistemele reduc accidentele mici care pot fi destul de costisitoare”.