O nouă autostradă pentru români, confirmată oficial. Are 320 de kilometri, când va fi gata
Guvernul planifică să împrumute suma de 600 milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru a finanța construcția autostrăzii A7 Ploiești – Pașcani (Autostrada Moldovei).
O parte importantă a acestei inițiative vizează secțiunea dintre Bacău și Focșani a Autostrăzii A7, conform imaginilor postate pe Facebook de către Sorin Grindeanu.
Mai exact, recent, Executivul a dat undă verde proiectului de lege ce privește contractul de finanțare pentru Autostrada A7 Ploiești – Pașcani dintre România și Banca Europeană de Investiții.
Acordul privind împrumutul, semnat din luna iunie
Chiar în luna iunie, reprezentanții Guvernului și cei ai BEI au semnat deja acordul privind împrumutul, dar acesta nu include costurile pentru TVA și exproprieri.
Conform informațiilor prezentate de Guvernul României, ”Proiectul de lege pentru aprobarea Contractului de finanţare – Autostrada A7 România – Cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă – dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, semnat la Bucureşti la 12 iunie 2023 şi la Luxemburg la 14 iunie 2023, a fost aprobat de către Executiv.
Acesta vizează aprobarea Contractului de finanțare în valoare de 600 milioane de euro pentru construcția Autostrăzii A7 dintre România și Banca Europeană de Investiții. Implementarea proiectului va fi responsabilitatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, prin intermediul CNAIR”.
Acest act normativ contribuie la cofinanțarea Mecanismului de redresare și reziliență, iar se estimează că proiectul Autostrăzii A7 va fi finalizat până în anul 2025.
Perioada de rambursare a împrumutului poate ajunge la maxim 48 de luni, începând de la data semnării contractului de finanțare.
”Obiectivul principal al acestui proiect constă în construcția unei autostrăzi cu o lungime totală de 319 km, cu un profil de 2×2 benzi de circulație, între Ploiești și Pașcani. Pentru a ușura implementarea, proiectul a fost împărțit în patru secțiuni, după cum urmează: Ploiești – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focșani, cu o lungime de 82,44 km; Focșani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Pașcani, cu o lungime de 77,39 km”, conform expunerii de motive a proiectului.
Traseul autostrăzii a fost divizat în 13 tronsoane, dintre care deja 12 au fost atribuite prin licitație. Compania UMB, deținută de omul de afaceri Dorin Umbrărescu, se ocupă de construcția a zece dintre aceste porțiuni ale autostrăzii.