31 oct. 2023 | 13:25

Nvidia, Qualcomm și Mobileye, câștigă tot mai mult teren: Ce se întâmplă cu industria auto

ACTUALITATE
Nvidia, Qualcomm și Mobileye, câștigă tot mai mult teren: Ce se întâmplă cu industria auto

BMW, Mercedes, Porsche și altele cheltuiesc miliarde pentru a integra soluțiile de asistență pentru șofer ale furnizorilor.

Miliarde

Se poartă o luptă de mai multe miliarde de dolari pentru cine poate furniza informații în interiorul mașinii de mâine, cu gândire inteligentă, capabilă de autonomie, definită de software, cu companiile americane de cipuri Qualcomm, Nvidia și Intel Mobileye concurând pentru cele mai mari contracte.

Între timp, producătorii auto înșiși încearcă din greu să păstreze o parte din această valoare în interior.

Citește și De ce seria NVIDIA Ampere este o alegere bună în 2023

Importanța celor trei giganți ai tehnologiei a fost evidentă la Salonul IAA Mobility de luna trecută de la München, unde CEO-ul Qualcomm, Cristiano Amon, a împărtășit o etapă de conferință cu șeful de dezvoltare BMW, Frank Weber; Nvidia a împărțit un stand cu Mercedes-Benz; și Mobileye au prezentat cea mai recentă dezvoltare robotaxi de la Volkswagen.

Poate cu excepția producătorilor mondiali de baterii pentru vehicule electrice, niciun furnizor nu este recunoscut public după nume la fel de frecvent de către producătorii de automobile, deoarece își reproiectează viitoarele modele în jurul computerelor și software-ului puternic furnizate de cei trei.

Comenzi uriașe

Toate cele trei companii revendică comenzi de miliarde de dolari din industria auto.

  • În urmă cu un an, Qualcomm a vândut contracte forward de 30 de miliarde de dolari, cifră pe care nu a actualizat-o.
  • În ianuarie, Mobileye a declarat că are o conductă de 17 miliarde de dolari până în 2030.
  • Nvidia, între timp, a declarat în septembrie că a blocat 14 miliarde de dolari în contracte auto în următorii șase ani.

Cea mai mare parte a investițiilor se află în sistemele avansate de asistență pentru șofer (ADAS) care îi pot determina pe producătorii de automobile să ofere o conducere autonomă completă.

Citește și Cum se schimbă jocurile video cu ajutorul AI-ului: Nvidia se axează pe inteligența artificială

La ziua investitorilor de anul trecut, Qualcomm a identificat o piață totală adresabilă de 100 de miliarde de dolari pe partea digitală până în 2030, din care cea mai mare parte – 59 de miliarde de dolari – a fost preluată de ADAS. Oferirea unui control mai mare al conducerii mașinii este un element cheie prin care companiile de automobile speră să mărească marjele de profit.

Liderul incontestabil de hardware și software în ceea ce privește ADAS acum este Mobileye, care se concentrează exclusiv pe această tehnologie.

„Mobileye a fost cel mai timpuriu care a adoptat și în acest moment pur și simplu are avantajul pentru că au cel mai mult kilometraj la bord. Toată lumea are încredere în ei”, a declarat Joerg Grotendorst, vicepreședinte senior, mașina viitorului la Magna International.