20 apr. 2023 | 09:37

Numai să vrei să muncești: 600 de locuri de muncă disponibile la un gigant cu 50 de ani pe piața din România

ACTUALITATE
Numai să vrei să muncești: 600 de locuri de muncă disponibile la un gigant cu 50 de ani pe piața din România

Deficitul de forță de muncă din România continuă în 2023 în majoritatea colțurilor țării, chiar dacă sunt mii de poziții disponibile într-un număr mare de domenii. Cel mai recent caz din acest spectru care a ajuns în atenția presei vizează un centru de producție la care se caută nu mai puțin de 600 de angajați.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vizitat ieri unitatea de producție Greenbrier din județul Olt și a atras atenția asupra unei uzine cu o vechime de 50 de ani pe piața autohtonă care, în orice moment, ar putea produce vagoane noi pentru CFR Marfă, dar momentan are contracte cu Marea Britanie și alte țări din Uniunea Europeană. O partea din problema cu care se confruntă compania ține de lipsa de personal.

Sute de locuri de muncă la Astra Rail, în Caracal

Astra Rail este un constructor de vagoane de marfă din România cu aproximativ 50 de ani de vechime pe piață. Activă sub compania Greenbrier, uzina produce pentru mai multe companii feroviare din Uniunea Europeană și Marea Britanie. În viitor, ar putea produce și pentru CFR Marfă, un operator de stat ce pare să revină pe profit, după mai mulți ani în care s-a aflat în risc de desființare.

,,Eu vreau să felicit autoritățile locale, pe cei care dețin această fabrică pentru că este un exemplu despre dezvoltare. Prietenul meu, Adrian Chesnoiu îmi spunea că în campania electorală i se cereau locuri de muncă. Aici e un deficit, încă 600 de locuri de muncă nu doar pentru Caracal, ci pentru toată zona. E o companie serioasă care produce în acest moment pentru toată Uniunea Europeană plus Marea Britanie, iar în anii viitori mi-aș dori ca mare parte din ce se produce aici să fie achiziționat pe piața din România de o companie românească. CFR Marfă după Revoluție a fost dusă către faliment așa cum în anii trecuți a fost și această companie, doar că, de un an și ceva, după cum se știe, CFR Marfă a venit pe profit. De aceea mi-aș dori ca mare parte din producție să fie achiziționată de CFR Marfă” a spus Grindeanu.

Pentru context, istoria uzinei din Caracal a început în 1973, aniversare a 50 de ani de producție fiind celebrată prin vizita ministrului Grindeanu. Până acum, la Astra Rail s-au produs peste 70.000 de vagoane de marfă, uzina fiind preluată de Greenbrier în 2017.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele