Noi scumpiri în România. Produsele ale căror prețuri vor crește cu până la 25%
O categorie de produse s-ar putea scumpi cu până la 25% în următoarea perioadă, drept consecință a creșterii unei taxe, după cum au avertizat specialiștii din domeniu.
Categoria de produse ce s-ar putea scumpi
Potrivit Asociației Naționale pentru Băuturi Răcoritoare (ANBR), sucurile s-ar putea scumpi cu până la 25% din cauza taxei pe zahăr. Guvernul dorește să introducă această taxă pentru amendarea băuturilor cu conținut ridicat de zahăr.
„În primul rând, considerăm introducerea unei noi taxe, la doar șase luni distanță de când TVA-ul a fost crescut doar pentru categoria de băuturi răcoritoare, de la 9 la 19%, discriminatorie pentru sectorul nostru”, a declarat reprezentanta ANBR, Alice Nichita.
De asemenea, reprezentanta Asociației Naționale pentru Băuturi Răcoritoare a spus că zahărul din sucuri nu este cu nimic mai rău sau mai bun decât cel din alte produse de pe piață ce sunt la fel de populare în rândul consumatorilor.
„Zahărul din băuturi nu diferă cu nimic de zahărul din alte produse, iar băuturile răcoritoare reprezintă doar 3% din aportul mediu zilnic de calorii al unei persoane, conform unor studii europene. Se dorește taxarea unei industrii care este profitabilă și de succes”, a adăugat reprezentanta ANBR.
Avertismentul ANBR
Reprezentanta ANBR a mai spus că printre consecințele pe care le-ar avea creșterea taxei pe zahăr s-ar număra scăderea pieței, precum și încasările mai mici la bugetul de stat.
„Efectele se vor simți în primul rând la raft și în buzunarul consumatorului, pentru că prețul produselor va crește de la 15 până la 25%, ceea ce va conduce la o scădere a pieței și, bineînțeles, la încasări mai mici la bugetul de stat”, a spus Alice Nichita.
Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare este organizația reprezentativă a industriei de băuturi răcoritoare din România. Scopul principal al acesteia este de a contribui la susținerea și dezvoltarea durabilă a industriei de băuturi răcoritoare în România.
ANBR își propune să promoveze profesionalismul și conduita etică în cadrul acestei industrii pe piața locală, precum și să asigure o îmbunătățire continuă a calității produselor și serviciilor oferite de companiile din acest sector.