Nissan vrea să aducă înapoi un model legendar: Conceptul GT-R electric a fost dezvăluit
Conceptul Hyper Force de 1.000 de kilowați este o mașină de curse cu maniere de mașină de drum.
Un nou vehicul electric
Nissan elaborează un înlocuitor electric pentru supermașina GT-R.
Producătorul auto a tachinat conceptul Hyper Force de 1.000 de kilowați la Japan Mobility Show.
Nissan a ajutat să devină pionierat în segmentul de vehicule electrice în urmă cu mai bine de un deceniu, cu Leaf, la prețuri accesibile, iar acum promite să-și recâștige acest lider cu o flotă de vehicule electrice de ultimă generație, care satisfac diverse nevoi de mobilitate.
Hyper Force este cel de-al cincilea și ultimul concept alimentat de baterii pe care Nissan l-a dezvăluit în perioada premergătoare salonului auto care a avut loc la Tokyo Bay.
Trei concepte se concentrează pe segmentul crossover-ului și vizează clienții urbani și cei care se gândesc la aventură, în timp ce un motor de oameni prezintă un interior asemănător unui lounge, în care pilotii se întorc și se confruntă atunci când navighează în modul autonom.
„Nissan creează un viitor în care toată lumea se poate bucura de entuziasmul mobilității”, a declarat CEO-ul Makoto Uchida într-un comunicat. „VE-urile simbolizează viitorul nostru de a crea o lume mai curată, mai sigură și mai incluzivă pentru toată lumea, fără a face compromisuri cu pasiunile și visele.”
Mașină nouă cu halo?
Conceptul de supercar poate fi, de asemenea, blând pentru condusul zilnic. Hyper Force este alimentat de tehnologia bateriei cu stare solidă, pe care Nissan speră să o comercializeze în a doua jumătate a deceniului.
Caroseria sa ușoară are carbon de înaltă rezistență, iar o formă avansată a tehnologiei Nissan e-4ORCE de control pe toate roțile oferă o forță puternică și o manevrabilitate îmbunătățită pe circuite și drumuri întortocheate.
Dacă conceptul ajunge în producție, acesta va fi GT-R Nissan pentru era electrificată.
Citește și Nissan pregătește un nou model electric: Când apare Hyper Urban
În timp ce gama producătorului de automobile constă în principal din sedanuri și crossover-uri utilitare, GT-R cu volum redus – cunoscut în mod popular sub numele de Godzilla – păstrează o valoare ridicată ca o conexiune cu moștenirea mașinilor sport și cultura jocurilor video a mărcii.
Președintele AutoPacific, Ed Kim, a spus că Hyper Force este o „piesă distractivă” care ajută la definirea performanței electrificate Nissan. „Dar entuziasmul față de un model de baterie de înaltă performanță, indiferent dacă este sub formă de concept sau de producție, s-ar putea să nu facă mare lucru pe cont propriu pentru a muta acul în considerarea consumatorilor pentru vehiculele electrice de calitate de la Nissan”, a spus Kim.
Aero-în primul rând
Brațul de performanță Nismo al producătorului auto a dezvoltat exteriorul aerodinamic al conceptului Hyper Force. Cu proporțiile sale largi și plantate, designul încorporează elemente precum lămpile față și spate care omagiază moștenirea de performanță a Nissan.
O structură aerodinamică cu două niveluri sub capota frontală oferă forță de presiune puternică și performanță ridicată de răcire, în timp ce tehnologia de gestionare a vântului numită actuator cu plasmă maximizează aderența și minimizează ridicarea interioară a roților în viraje. Roțile ușoare din carbon forjat ajută, de asemenea, la aerodinamică și la performanța de răcire a frânelor.
Citește și Nissan se inspiră din Cyberpunk 2077: Cât de SF arată noul concept auto
Interfața pentru șofer a conceptului Hyper Force reflectă capacitățile sale pe și off-track.
În modul de curse, panourile de bord se extind spre zona de scaun pentru a înconjura șoferul și pentru a oferi o senzație asemănătoare cockpitului. Patru ecrane se înfășoară în jurul volanului pentru a afișa aderența anvelopei, presiunea aerului, temperatura rotorului de frână, distribuția puterii și alte date legate de curse. În modul Grand Touring mai relaxat, ecranele se transformă într-un afișaj de infotainment.
Tehnologie de ultimă generație
Conceptul de supermașină prezintă tehnologia de asistență a șoferului de ultimă generație pe care echipele de cercetare și dezvoltare ale Nissan o pregătesc în laborator. Aceasta include „conducere autonomă avansată cu hiperlidar”, plus o serie de senzori reglați pentru conducerea sportivă.
Citește și Nissan are planurile gata pentru Europa: Ce se întâmplă cu mașinile electrice
Este oferită și tehnologia de realitate mixtă. Cu vehiculul oprit, șoferul poate îmbrăca o cască specială cu viziere oarbe pentru realitatea virtuală pentru a intra într-o experiență de condus gamificată și a concura contra cronometru sau a concura cu utilizatorii online.