18 apr. 2023 | 12:25

Nissan se concentrează pe mașini electrice: cel mai nou model prezentat

ACTUALITATE
Nissan se concentrează pe mașini electrice: cel mai nou model prezentat

Producătorul auto japonez Nissan Motor își propune să aibă șapte modele de vehicule electrice (EV) până în 2026 și 80% din gama sa să fie electrică până în 2030, a declarat directorul de operațiuni Ashwani Gupta în marginea Salonului auto de la Shanghai.

El a spus că China a depășit deja punctul de vârf în care clienții sunt dispuși să accepte vehiculele electrice ca mașină principală și că Nissan trebuie să își facă produsele suficient de competitive la preț pentru a lupta cu rivalii interni.

Nissan a dezvăluit un nou vehicul utilitar electric sport (SUV) la Salonul auto de la Shanghai,  prin care își continuă angajamentul față de piața auto chineză, despre care a spus că va continua să fie pionier în creșterea producției de mașini electrice.

China a fost multă vreme o piață cheie pentru Nissan, dar, la fel ca alți producători auto mondiali, se confruntă cu o presiune tot mai mare și cu amenințarea scăderii cotei de piață din cauza ascensiunii companiilor auto autohtone.

Nissan intenționează să lanseze un vehicul electric conceput special pentru piața chineză, a declarat Ashwani Gupta, directorul operațional al Nissan, vorbind la spectacol.

„China a depășit deja punctul de vârf al acceptării mașinii electrificate ca mașină modernă”, a spus Gupta mai târziu, în marginea spectacolului. „Nissan nu vrea să rateze această oportunitate”.

Primul model prezentat

Noul vehicul al companiei, numit Arizon, va oferi un asistent personal virtual, numit Eporo, și va avea un centru de greutate scăzut, fără stâlpi structurali, o mișcare a spus Gupta care îmbunătățește interiorul spațios al mașinii.

Odată un pionier pe piața globală a vehiculelor electrice (EV) cu Leaf, Nissan a cedat de multă vreme în fața dominației Tesla și s-a luptat în China împotriva BYD, cel mai mare jucător de vehicule electrice din țară.

Nissan a decis să continue dezvoltarea în interior a software-ului de „mobilitate avansată”, a spus Gupta, lucrând la sisteme legate de siguranță sau care pot diferenția Nissan în ceea ce privește competitivitatea, inclusiv pentru sistemele de management al bateriei și conducerea autonomă.

„Software-ul care este mai comercializat, care provine mai mult de la companii din afara IT, precum Google și Microsoft și așa mai departe, cu siguranță colaborăm cu ei pentru a avea (un astfel de software) în mașina noastră”, a adăugat el.

Cea mai recentă ofertă electrică a Nissan, crossover-ul Ariya, a fost îngreunată de probleme la linia sa de producție de înaltă tehnologie, a informat Reuters, încetinind livrarea unei mașini care a fost concepută pentru a pune producătorul auto japonez pe drumul unei reveniri.

Ariya ar trebui să fie primul dintre cele 19 vehicule electrice noi cu baterii pe care Nissan a declarat că intenționează să le lanseze până în 2030.