05 oct. 2023 | 14:25

Nissan pregătește un nou model electric: Când apare Hyper Urban

ACTUALITATE
Nissan pregătește un nou model electric: Când apare Hyper Urban

Conceptul de crossover Nissan Hyper Urban indică noua generație de vehicule electrice Nissan și va fi urmat de încă patru modele de vehicule electrice pentru Japan Mobility Show.

Totul pentru mașini electrice

Nissan intenționează să prezinte cinci vehicule concept EV de următoarea generație la Salonul de Mobilitate din Japonia din această lună, pentru a-și promova direcția viitoare în produse fără emisii și pentru a-și recupera impulsul de acum mai bine de un deceniu.

Producătorul auto nr. 3 din Japonia a prezentat marți primul concept într-un briefing digital la studioul de design global al companiei, la sud de Tokyo. Nissan Hyper Urban, cizelat și unghiular radical, evidențiază câteva caracteristici de design care pot apărea în viitoarele vehicule electrice ale mărcii.

Citește și Nissan are planurile gata pentru Europa: Ce se întâmplă cu mașinile electrice

Acele anunțuri vor avea loc pe 10, 17 și 19 octombrie. Dar Nissan a spus că nu toate aceste vehicule concept vor fi expuse fizic la expoziția de la Tokyo.

Un al cincilea concept EV va ocupa standul în formă fizică. Dar șeful de marketing și branding global, Allyson Witherspoon, a spus că Nissan îl ține sub secret ca fiind o „surpriză salvată pentru spectacol”.

Salonul auto reîncarnat de la Tokyo are loc între 25 octombrie și noiembrie. 5, cu zile media în perioada 25-26 octombrie.

Lansare EV

Lansarea conceptelor de vehicule electrice subliniază accentul dublat al Nissan pe electrificare, deoarece țintește 44% din vânzările sale globale de la vehicule electrice sau vehicule hibride e-Power până în anul fiscal 2026. Compania a ajutat la lansarea vehiculelor electrice cu hatchback-ul Nissan Leaf de pe piața de masă în 2010, dar astăzi gama sa depășește rivalii, bazându-se mai ales pe crossover-ul Leaf și Ariya complet electric.

Citește și Nissan a prezentat noul conceptul 20-23: Mașina electrică, parte a strategiei producătorului auto

Alfonso Albaisa, vicepreședinte senior pentru design global, a prezentat conceptul Hyper Urban cizelat într-o nouă sală de vizualizare cu un ecran LED masiv, curbat, care permite o experiență de vizionare captivantă a până la șase vehicule digitale și de realitate virtuală în mărime naturală.

Ecranul, furnizat de gigantul japonez de electronice Sony, sporește eficiența procesului de proiectare al Nissan cu aproximativ 35% din punct de vedere al timpului și al banilor economisiți.
„Eliberăm nu numai bani, ci eliberăm și timpul, iar acesta este spațiul care va permite acest lucru”, a spus Albaisa despre noua facilitate, care se învecinează cu o terasă de vizualizare în aer liber.

CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, va revizui primul design în acest fel pentru aprobarea finală în săptămânile următoare. Nu este clar ce plăcuță va fi.

Design viitor

Conceptul Hyper Urban prefigurează viitoarea direcție de design a Nissan, cu o caroserie elegantă, unghiulară și geometrică. Pentru a îmbunătăți aerodinamica, conceptul primește o capotă de trecere, sau punte, care permite aerului să curgă din orificiile de ventilație frontale, sub capotă și în sus pe parbriz.

Exteriorul șifonat oferă o schimbare cromatică la fiecare schimbare a unghiului de vizualizare.

Citește și Clienții Renault dau în judecată compania: cum sunt afectate Dacia și Nissan

Designerii văd Hyper Urban ca având o gamă completă de capabilități de încărcare de la vehicul la rețea și un sistem de inteligență artificială care optimizează fluxul de energie între clădirile din jur, personalizând în același timp panoul de instrumente și afișajul la dispoziția șoferului.

Scaunele din față se prăbușesc și se pliază în spate, creând ceea ce Nissan numește un spațiu privat de relaxare, unde oamenii își pot întinde picioarele și se pot răci. Nissan a mers atât de departe încât a spus că oamenii ar trebui să parcheze Hyper Urban în apartamentul sau bungaloul lor, ca un loc perfect pentru a se relaxa.