03 oct. 2023 | 12:25

Nissan are planurile gata pentru Europa: Ce se întâmplă cu mașinile electrice

ACTUALITATE
Nissan are planurile gata pentru Europa: Ce se întâmplă cu mașinile electrice

Nissan a confirmat că cerința Marii Britanii ca producătorii să vândă un procent din ce în ce mai mare de vehicule electrice a jucat un rol important în decizia sa de a oferi doar vehicule alimentate cu baterii din 2030 în Europa.

Nissan știe ce vrea

Producătorul auto  a promis anterior că va oferi doar vehicule electrificate până în 2030, care ar fi putut include hibrizi complet și plug-in.

Guvernul Marii Britanii a anunțat săptămâna trecută că va respecta mandatul propus de vehicule cu zero emisii (ZEV), care cere producătorilor să vândă 22% vehicule electrice începând de anul viitor, crescând la 80% în 2030 și 100% în 2035.

Vestea a venit la o săptămână după ce prim-ministrul Marii Britanii, Rishi Sunak, a anunțat că va retrage interdicția inițială din 2030 privind vânzarea de vehicule noi cu motor cu combustie pură până în 2035, înfuriind producătorii de automobile precum Ford, care au un calendar mai accelerat pentru eliminarea treptată a mașinilor care rulează pe combustibili fosili.

În ciuda deciziei lui Sunak, Nissan a anunțat săptămâna trecută la Londra că nu va mai vinde mașini cu motoare cu ardere în Europa începând cu 2030, invocând mandatul ZEV al Regatului Unit ca fiind cel mai important factor pentru trecerea la vehiculele electrice.

„Mandatul ZEV pentru 2030 rămâne. Ne-am luat decizia având în vedere această etapă”, a declarat șeful Nissan pentru Europa, Guillaume Cartier, jurnaliştilor cu câteva zile înainte de anunţul guvernului Regatului Unit.

Nissan este cel mai mare producător de vehicule din Regatul Unit alături de JLR și a fost un potențial beneficiar al schimbării datei din Regatul Unit pentru interzicerea totală a mașinilor cu ardere până în 2035.

Cu toate acestea, mandatul limitează vânzările de motoare cu ardere la doar 20% din mașini și 30% din camionete până în 2030 și cu o potențială înăsprire suplimentară înainte de interdicția din 2035.

„Punctul critic care va determina comportamentul clienților este costul total de proprietate. Dacă este mai favorabil pentru un EV, vor opta pentru un EV”, a spus Cartier, citând datele interne ale Nissan care arată o satisfacție ridicată a clienților cu mașinile electrice.

Citește și Nissan a prezentat noul conceptul 20-23: Mașina electrică, parte a strategiei producătorului auto

Producătorii sunt mulțumiți

Anunțul mandatului a fost salutat de Ford, care intenționează să nu mai vândă vehicule cu motor cu combustie în Europa până în 2030.

„Ford a susținut planurile pentru un mandat de vehicule cu emisii zero în Regatul Unit, deoarece oferă un semnal puternic de investiții furnizorilor de infrastructură pentru a accelera instalarea de noi puncte de încărcare”, a declarat președintele Ford pentru Marea Britanie, Lisa Brankin, într-un comunicat.

Confirmarea mandatului a primit o salutare mai precaută de către grupul de lobby auto din Marea Britanie SMMT, care a criticat guvernul pentru că a întârziat să confirme mandatul înainte de introducerea sa în 2024.

„Cu mai puțin de 100 de zile, producătorii au în sfârșit claritate”, a declarat Mike Hawes, directorul general al SMMT, într-un comunicat. „Livrarea mandatului va provoca industria.”

Hawes a cerut o serie de stimulente pentru a se asigura că cererea clienților se potrivește cu numărul tot mai mare de vehicule electrice lansate de producătorii de automobile.

„Avem nevoie de o piață dinamică”, a spus el.

Producătorii de automobile care depășesc obiectivele pot tranzacționa cu cei care nu vor îndeplini cerințele procentuale. Companiile pot, de asemenea, „împrumuta un număr limitat de certificate ZEV din perioade viitoare dacă nu reușesc să obțină conformitatea din propriile vânzări”, a spus guvernul într-un ghid publicat.

Suma pe care o pot împrumuta se poate ridica la 75% din țintă în 2024, 50% în 2025 și 25% în 2026. Guvernul a spus că împrumutul „trebuie rambursat cu 3,5% dobândă anuală pentru a menține economiile de carbon”.

Citește și Clienții Renault dau în judecată compania: cum sunt afectate Dacia și Nissan

Piață mai dinamică

Producătorii de automobile pot câștiga și credite ZEV dacă vând vehicule electrice cluburilor auto. Sancțiunea în numerar pentru vânzarea mai puține vehicule electrice decât este prevăzută va fi de 15.000 de lire sterline per mașină non-ZEV și 18.000 de lire sterline pentru duba non-ZEV.

Producătorii de automobile care vând mai mult decât cantitatea obligatorie de vehicule electrice pot folosi, de asemenea, excesul pentru a compensa țintele lor de emisii medii de dioxid de carbon pentru vânzările de motoare cu combustie în primii trei ani, oferind celor care vând modele mai grele pe benzină și diesel o anumită libertate.

Producătorii „microvolum” care vând mai puțin de 1.000 de mașini sau camionete pe an vor fi scutiți.

Citește și Nissan se concentrează pe mașini electrice: cel mai nou model prezentat