Nio vrea să „cucerească” Europa: cum vrea să depășească Volkswagen
Nio are planuri mari pentru Europa.
Nio își propune să câștige cota de piață de la Volkswagen prin introducerea unui model pentru piața europeană care va fi vândut cu mai puțin de 30.000 de euro, a declarat președintele companiei pentru revista germană Der Spiegel.
„Da, în ceea ce privește prețul, asta înseamnă că atacăm și Volkswagen mai puternic decât înainte”, a spus Der Spiegel, citat de William Li, și fondatorul Nio, fără a oferi mai multe detalii.
Surse au declarat pentru Reuters în februarie că Nio plănuia să construiască o fabrică pentru a produce vehicule electrice de buget sub o nouă marcă pentru export în Europa încă de anul viitor.
Vorbind la Salonul auto de la Shanghai la începutul acestei luni, Li a spus că producătorii chinezi de vehicule electrice ar trebui să se pregătească pentru posibile mișcări protecționiste ale guvernelor străine, în timp ce profită de avantajele lor de cost pentru a extinde exporturile.
El a spus că estimează că producătorul auto și colegii săi care produc vehicule electrice în China au un avantaj de până la 20% la costuri față de rivali precum Tesla, datorită stăpânirii Chinei asupra lanțului de aprovizionare și a materiilor prime.
Nio a împins Nvidia de la spate
Când Nio și Nvidia au avut o diferență de opinie cu privire la cât de repede a putut producătorul chinez de vehicule electrice să debuteze soluția Drive Orin a specialistului în cipuri, Nio a luat măsuri.
„Nvidia nu credea că putem ajunge până în martie 2022, au spus că va fi cu șase luni mai târziu”, a spus inginerul șef Nio Danilo Teobaldi. „Așadar, am lucrat cu ei pentru a-l pregăti mai repede decât se așteptau”.
Rezultatul final a fost că Nio a fost primul producător auto care a folosit Drive Orin. A împachetat patru sisteme pe cip (SoC) în supercomputerul său Adam din sedanul ET7.
Configurația quad oferă 1.016 TOPS (trilioane de operații pe secundă) de performanță pentru a permite sisteme avansate de asistență a șoferului și o conducere autonomă punct la punct.