Muncitorii străini s-au șmecherit: „Am adus 50 de angajați din Nepal. De la aeroport, când au aterizat, au dispărut”
Președintele Asociației Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) vorbește despre o situație de pare incredibilă. Oficialul povestește cum a adus în țară niște muncitori străini, dar până să ajungă cu ei la destinație, oamenii s-au făcut nevăzuți.
Acesta spune că „a adus 50 de angajați din Nepal”, dar „de la aeroport, când au aterizat, au dispărut”.
„I-am regăsit imediat la firmele de distribuit mâncare”, a mai povestit oficialul.
Muncitorii străini sunt greu de găsit, dar mai ales extrem de dificil de păstrat
Despre situația muncitorilor străini pe piața din România, oficialul mai spune că e o problemă legată de salariile mici, de faptul că munca nu e impozitată.
“Care CAS, CASS? Astea sunt unicorn. Nu impozitează munca. Cei din sectorul de construcții sigur că au plâns tot timpul că nu mai pot să-și aducă muncitori, că ăștia fug repede și nu pot să țină pasul să plătească cât firmele astea de curierat. Au obținut o reducere fiscală (scutire de impozit și CASS n.r.), dar eu ce mă fac? Concurez cu ăia din construcții.
Angajez electricieni pentru fabrică, muncitori mai mult sau mai puțin calificați. Deci ce s-a dat la unii, mai mult sau mai puțin s-a luat de la alții“, a mai spus acesta, citat de HotNews.ro.
De curând, muncitorii de la firmele de curierat, care sunt în număr foarte mare străini din afara UE, au intrat în vizorul ANAF, Fiscul luând la controlat firmele care se ocupă de astfel de activități.
„Controalele Antifraudă nu vizează aplicațiile de transport alternativ sau curierat la cerere, ci firmele care lucrează prin intermediul acestor aplicații. Astfel, analiza de risc derulată de Antifraudă a indicat, la domeniile de mai sus, existența a circa 30.000 de șoferi care rezultă din datele aplicațiilor de transport alternativ, dar nu apar și la firmele care lucrează cu aceste aplicații. Numărul șoferilor a căror muncă este fiscalizată se ridică la aproximativ 18.000, dar din analiză reiese existența a circa 48.000 de șoferi”, conform unei analize Profit.ro.