Motocicleta legendară care a schimbat industria auto-moto: Honda CBX sau avionul de luptă pe două roți
Superbike-urile sunt cel mai apropiat lucru de un avion de luptă fără a obține un permis de pilot. Foarte puține vehicule cu roți le lasă proprietarilor să-și îndeplinească „nevoia de viteză” ca o supermotocicletă cu un motor cu cilindree mare.
Iconografia avioanelor de luptă face parte, literalmente, din descrierea oficială a produsului pentru cea mai importantă motocicletă Honda, CBR1000RR.
În timp ce un avion de luptă F/A-18 Super Hornet ajunge la o viteză maximă de Mach 1,6 (aproximativ 19300 de km pe oră, conform Boeing), CBR1000RR poate atinge 100 de km pe oră în mai puțin de trei secunde, învingând multe super mașini.
Deși nu poți să ieși și să cumperi un avion de luptă operațional fără să ridici câteva sprâncene, o motocicletă incredibil de rapidă este doar o excursie până la reprezentanță. Comparația cu avioanele de luptă este distractivă pentru motocicletele rapide. Deși este o hiperbolă pentru majoritatea motocicletelor, asociația avioanelor de luptă a jucat un rol important în dezvoltarea uneia dintre primele superbike-uri, Honda CBX.
O legendă vie
Lansată pentru prima dată în 1978, Honda CBX era o motocicletă cu șase cilindri, capabilă să atingă 225 de km pe oră. Poate că nu pare prea mult acum, dar la sfârșitul anilor 70, era ca și cum ai fi lansat de pe puntea unui portavion. Pe atunci, era cea mai rapidă motocicletă din lume cu o marjă semnificativă. Motorul a fost conceput de la zero pentru a distruge orice competiție, inventând practic propriul segment și inspirându-se din unele dintre cele mai rapide aparate din jur: avioanele de luptă.
Cadranele pentru instrumente de pe bicicletă au un fundal negru și ace cu vârfuri albe, la fel ca și manometrele din cabina unui F-4 Phantom sau a altor avioane de luptă contemporane din epocă. Potrivit Motorcycle World, alegerea a fost mai mult decât una estetică. Cadranele erau ușor de citit la orice oră din zi sau din noapte și mergeau incredibil de rapid.
Inițial, versiunile prototip ale eșapamentului CBX-ului au fost reglate pentru a suna ca un avion de luptă cu reacție. Din păcate, când motocicleta a văzut producție, nota de evacuare a fost atenuată. Probabil și pentru că Honda probabil nu a vrut să se ocupe de plângerile oamenilor care credeau că al Treilea Război Mondial era iminent ori de câte ori trecea un CBX.