Momentul ciudat în care ”roboții” cer bacșiș: cum au ajuns casele de marcat automate să solicite tips
În momentul în care au fost introduse case de marcat automate în multe dintre lanțurile de supermarketuri naționale și internaționale, proprietarii au câștigat bani în plus pentru că au scăpat de niște angajații. Ce nu te-ai fi așteptat să se întâmple însă este ca acești ”roboți” să ajungă să solicite bacșiș.
În Statele Unite ale Americii s-a inițiat un nou trend care șochează clienții în momentul în care aceștia își scanează singuri produsele la cafenele, stadioane sau aeroporturi. Este vorba de plata unui bacșiș la casele self-service, o practică ce a fost deja clasificată ca un ”șantaj emoțional”.
Când plătești taxă de serviciu la case de marcat self-service
Conform datelor obținute de The Wall Street Journal, citate de G4 Media, în SUA, au început să apară solicitări de bacșiș din ce în ce mai des la casele de marcat la care oamenii își scanează singuri produsele din cafenele, stadioane și aeroporturi. Fără să uimească pe nimenii, clienții nu sunt încântați să de bani în plus unor aparate.
Mesajul, din câte se pare, este foarte similar cu notificarea pe care o primești când folosești în România servicii precum Uber, Bolt, Tazz sau Glovo, când ești încurajat să lași un bacșiș șoferului sau livratorului.
În SUA, unde media bacșișurilor este semnificativ mai mare ca în România și de multe ori depășește 20%, mulți oameni au lăsat bacșiș și la casele de marca automate. Alții au refuzat pentru că explicațiile legate de motivul pentru care sunt solicitați acei bani în plus și unde ajung ei erau confuze.
„Am fost confuz, pentru că nu era foarte clar cui îi dădeam bacșișul”, a explicat un client care a luat o bere de la un frigider cu autoservire din Petco Park – San Diego, adăugând că a dat totuși un bacșiș de 20%, conform sursei citate. Un purtător de cuvânt al stadionului San Diego Padres a spus că banii de pe bacșiș sunt împărțiți între angajați.
Vizavi de afinitatea americanilor de a lăsa bacșiș, totalul bacșișurilor primite în Statele Unite de restaurantele cu servicii complete și restaurantele cu servire rapidă au crescut cu 16,5% și, respectiv, 15,86% în al patrulea trimestru din 2022, comparativ cu aceeași perioadă din 2021, a declarat pentru Insider un purtător de cuvânt al platformei de plată Block.