16 oct. 2023 | 11:51

Microsoft a reușit, în sfârșit, „să-și vadă visul cu ochii”. Activision Blizzard are, oficial, casă nouă

ACTUALITATE
Microsoft a reușit, în sfârșit, „să-și vadă visul cu ochii”. Activision Blizzard are, oficial, casă nouă

Microsoft a terminat, în sfârșit, achiziția cunoscutului dezvoltator de jocuri video Activision Blizzard

Pentru asta, gigantul a scos din buzunare suma de 69 de miliarde de dolari, conform unui document depus la autoritățile de reglementare.

Practic, acesta este cel mai mare acord de achiziție din istoria Microsoft și a trecut prin procesele de aprobare ale autorităților de reglementare din Regatul Unit, Europa și SUA.

Vezi și: Vești bune pentru Microsoft: ce a decis Uniunea Europeană despre afacerea cu Activision

Microsoft a pus mâna pe Activision Blizzard

Cu aprobarea Autorității pentru Concurență și Piețe din Regatul Unit, calea pentru finalizarea tranzacției a fost deschisă, într-un final.

Acordul, anunțat în ianuarie 2022, oferă Microsoft un portofoliu bogat de francize de jocuri video, inclusiv Call of Duty, Crash Bandicoot, Diablo, Overwatch, StarCraft, Tony Hawk Pro Skater și Warcraft.

Activision Blizzard a înregistrat venituri de 7,5 miliarde de dolari în ultimul său an fiscal, reprezentând o mică parte din vânzările de 212 miliarde de dolari ale Microsoft.

Vezi și: Gigantul de jocuri Activision Blizzard, bun de plată: ce-a făcut, cât trebuie să scoată din buzunar pentru „amiabilă”

Ce va fi nou, ce va rămâne neschimbat

CEO-ul Microsoft Gaming, Phil Spencer, a confirmat că echipa lor va lucra pentru a aduce aceste francize pe platforme precum Game Pass și va oferi mai multe detalii în lunile următoare.

Bobby Kotick, CEO-ul Activision Blizzard, va rămâne în funcție până la sfârșitul anului, iar Satya Nadella, CEO-ul Microsoft, a căutat să diversifice afacerile companiei dincolo de domeniile sale de bază, precum sistemele de operare și software-ul de productivitate, informează economedia.ro.

Activision a fost atât un partener, cât și un concurent al Microsoft, fiind cunoscut pentru lansarea de jocuri populare cu costuri de dezvoltare semnificative, însă și foarte iubite de public, de-a lungul anilor.

Vezi și: Microsoft face orice pentru a cumpăra Activision: cea mai nouă ofertă pentru Sony este demențială

Primul meu contact cu presa s-a întâmplă la vârsta de 11 ani, când ziarul călărășean Pământul mi-a oferit ocazia să public în rubrica destinată copiilor. Peste ani, ajungeam la Galați unde ... vezi toate articolele