14 sept. 2023 | 07:45

Mesajul Casei de Pensii pentru toți pensionarii români, oficial. Decizia de la Guvern despre reforma a cinci milioane de pensii

ACTUALITATE
Mesajul Casei de Pensii pentru toți pensionarii români, oficial. Decizia de la Guvern despre reforma a cinci milioane de pensii

Orice reformă la scară largă a sistemului de pensii este imposibilă la momentul de față în România, până când toate dosarele de pensii nu vor fi digitalizate și centralizate. În acest sens, se pare că se fac progrese importante, iar înainte de finele acestui an, procesul se va fi încheiat.

Digitalizarea dosarelor de pensii a căzut în sarcina Casei de Pensii Public din România și, deși are probleme cu lipsa de personal, se pare că a făcut progrese importante. Pe marginea acestui subiect a făcut câteva anunțuri ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan. La momentul de față, peste 87% dintre dosarele celor aproape cinci milioane de pensionari sunt în calculator.

Pensiile românilor, mai aproape de o reformă substanțială

În teorie, se dorește finalizarea procesului de digitalizare a dosarelor de pensii până la începutul anul viitor, cel târziu până în primăvară. Se pare că există însă șanse ca acest efort tehnologic să se încheie totuși înainte de finele acestui an.

„Se lucrează foarte intens. Sperăm că în cel mai scurt timp. Ținta este până la final de an, dar eu aș vrea să iau marja până la începutul anului viitor, până în primăvară”, a explicat ministrul Digitalizării, când vine vorba de dosarele de pensii.

Acest efort reprezintă însă doar o parte foarte mică din planurile de digitalizare ce urmează să fie implementate în țara noastră, conform aceluiași ministru. Aparent, peste 30 de instituții publice ale statului român vor putea să mute, în timp ”interacțiunea directă de la ghișeu” în online. Acestea din urmă ar trebui să se întâmple până pe 30 octombrie, după cum și-a propus premierul Marcel Ciolacu.

Finanțarea tranziției de la ghișeu pe internet există deja, rămâne doar ca ministerele să aibă proiecte clare în acest sens. Ca referință, vorbim de 524 de milioane de euro, bani care vor putea fi folosiți pentru servicii de E-Guvernare.

„O prioritate importantă este legată de Ministerul Afacerilor Interne – tot ceea ce înseamnă evenimente de viaţă legate de documente de naştere, căsătorie, divorţ, documente legate de certificatul de înmatriculare a unei maşini, permis, buletin, paşaport, zona de relaţie cu Ministerul Muncii, acolo unde vorbim despre evaluarea directă la zi a tot ceea ce înseamnă contribuţii din partea fiecărui om pentru sistemul naţional de pensii şi tot ceea ce înseamnă formulare care astăzi se depun doar în format fizic vor putea să fie depuse online.

O zonă foarte importantă o reprezintă ANAF, Ministerul Finanţelor, integrarea cu Spaţiul Privat Virtual, interacţiunea directă a companiilor şi a persoanelor fizice cu Ministerul Finanţelor şi ANAF”, a concluzionat ministrul.

Oficialul guvernamental a ținut să amintească și că România este parte a sistemului eIDAS, o platformă care permite românilor din occident să beneficieze de servicii de E-Guvernare ca și cum s-ar afla pe teritoriul țării noastre.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele