Mercedes și Renault merg ceas: ce arată datele despre cei doi giganți auto
Doi din cei mai importanți producători auto europeni au vești bune de raportat.
Atât producătorul german Mercedes, cât și cel francez Renault au avut parte de crești în al doilea trimestru al anului fiscal.
Cu toate acestea, dacă pentru marca germană lucrurile astea nu reprezintă o surpriză, nu același lucru se poate spune și despre Renault. Cu alte cuvinte, creșterea a prelungit o revenire după patru ani de declin.
Renault a declarat că vânzările la nivel mondial ale mărcii sale emblematice au crescut cu 11% în prima jumătate a anului, până la 770.807 unități, extinzând o revenire după patru ani de scăderi.
Creșterea marchează o accelerare față de creșterea de 9% a vânzărilor raportată în primul trimestru din 2023.
În 2022, vânzările mărcii Renault – care reprezintă aproximativ două treimi din vânzările totale ale grupului – au scăzut cu 9,4% – al patrulea declin anual consecutiv.
Renault a spus că vânzările au fost determinate de succesul vehiculelor sale electrice New Austral, Arkana și Megane E-Tech.
Mercedes continuă pe trendul stabilit deja
Vânzările Mercedes au crescut cu 6% la 515.700 în al doilea trimestru.
Vânzările Mercedes-Benz în al doilea trimestru au crescut cu 6% față de an – un total de 515.700 de vehicule – pe fondul cererii de vehicule complet electrice și de ultimă generație, a anunțat producătorul auto într-un comunicat.
Vânzările au crescut în toate regiunile principale ale producătorului auto – Europa, Asia și America de Nord – cu livrările în Europa cu 5% și cererea în Germania cu 23%. În China, vânzările au crescut cu 12%, iar în Statele Unite, cu 6%.
În restul lumii, vânzările din al doilea trimestru au scăzut cu 12%, până la 20.700 de vehicule.
Vehiculele electrice au continuat să fie principalul motor de creștere în acest trimestru, vânzările crescând cu 123%, ajungând la 56.300 de unități.
Segmentul de top – care include modele precum AMG, Maybach și G-Class – a înregistrat, de asemenea, o creștere solidă de 12% pentru perioada respectivă.