Mercedes se concentrează pe mașini electrice: strategia producătorului german
Șeful Mercedes a spus că motoarele alimentate cu combustibil electric nu pot îndeplini cerințele de eficiență energetică și zero emisii ale vehiculelor electrice.
Mercedes-Benz va prefera motoarele electrice „superioare din punct de vedere tehnic” față de motoarele cu ardere alimentate cu combustibili electronici, a declarat CEO-ul Ola Kallenius pentru un ziar german.
Kallenius a reafirmat planurile companiei de a dezvolta arhitecturi de vehicule numai electrice.
„Am spus deja în urmă cu patru ani că noua noastră flotă de vehicule de pe întreg lanțul valoric ar trebui să devină neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2 în termeni de bilanţ până în 2039”, a declarat el pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung. „Acesta este scopul nostru”.
Kallenius a citat avantajele vehiculelor electrice în ceea ce privește eficiența energetică, pe care le-a numit „senzațional de bune” și a atras atenția asupra factorului de emisii zero, pe care a spus că vehiculele cu combustibil electric nu pot fi egalate.
„Mașina electrică este încă o tehnologie tânără în comparație cu motorul cu ardere”, a adăugat Kallenius. „Încă vedem un mare potențial de progres: propulsorul electric va depăși motorul cu ardere internă în ceea ce privește performanța înainte de sfârșitul acestui deceniu”.
Mașini high-end
Kallenius a spus că producătorul auto lucrează în continuare la adaptarea ICE-urilor pentru noul standard de emisii Euro 7, dar a adăugat că până în 2026, Mercedes va fi redus investițiile în ICE cu aproximativ 80%.
China va fi ultima piață pe care ICE-urile sunt disponibile și doar ca o variantă hibrid plug-in dezvoltată în parteneriat cu Geely.
Kallenius a reiterat, de asemenea, planurile de a concentra strategia de creștere a companiei la nivelul de vârf al pieței, oferind, de asemenea, vehicule entry-level și concentrându-se pe durabilitate.
„Noua tehnologie pe care o dezvoltăm pentru modelele noastre de lux pentru a asigura durabilitatea ecologică va fi folosită și în alte mașini la un moment dat în viitor”, a spus el pentru ziar. „Și nu uitați că mașinile noastre durează mai mult. Aceasta este, de asemenea, o contribuție la sustenabilitate”.
Întrebat despre recenta reducere de preț pe care Mercedes a făcut-o pentru EQS-ul său emblematic electric în China, Kallenius a remarcat că prețul a fost mai mare decât pe alte piețe. „Am fost puțin prea optimiști acolo”, a spus el. „Acum am ajustat prețul în consecință”.
Provocări de încărcare
Kallenius a spus că trecerea la mașinile electrice vine mai repede decât era de așteptat, dar mai sunt necesare infrastructuri de încărcare suplimentare și surse suficiente de energie electrică verde.
„Infrastructura de încărcare trebuie extinsă cât mai repede posibil și trebuie să facem tot ce ne stă în putință pentru a promova generarea de electricitate verde”, a spus el. „Ne vom ocupa de produs – de vehiculele electrice”.
El a subliniat un element critic suplimentar pentru care este nevoie de o strategie – materii prime în general și litiu în special, numindu-l „noul petrol”.
”Construirea capacității în exploatarea și prelucrarea litiului este o întreprindere industrială gigantică”, a spus el. „Aceste materii prime nu vor fi toate extrase în Europa. Pentru asta, avem nevoie de acorduri comerciale cu Canada, America de Sud și Australia. Acolo este nevoie de sprijinul guvernului.”
Întrebat despre valoarea „modesta” bursieră a Mercedes, în ciuda profiturilor record, Kallenius a apărat compania, menționând că piața de capital urmărește să vadă dacă producătorul auto va reuși transformarea la mașini electrice, menținându-și profitabilitatea și puterea financiară.
„Mercedes nu primește bonus de pornire de la bursă, deși suntem de fapt un start-up, doar unul care are 137 de ani”, a spus el. „Avem nevoie de putere și trebuie să ne implementăm strategia pas cu pas. Suntem în deceniul transformării. Mercedes trebuie să dovedească.”
Când i s-a subliniat că Porsche este, de asemenea, un producător auto consacrat și totuși o vedetă pe piața de valori, Kallenius și-a oferit pur și simplu felicitările companiei.
„Mercedes și Porsche nu sunt direct comparabile, desigur, pentru că suntem mai mari”, a adăugat el. „Dar avem mai multe șanse să urcăm pe piață decât să coborâm cu produsele noastre. Mercedes a făcut întotdeauna bine când am construit mașini bune. Pe asta se bazează strategia noastră.”