26 apr. 2023 | 10:25

Mercedes se concentrează pe digitalizare: noul E-Class, ultimul model pe benzină

ACTUALITATE
Mercedes se concentrează pe digitalizare: noul E-Class, ultimul model pe benzină

Cel mai recent Clasă E va fi ultimul Mercedes construit pe o platformă cu motor cu combustie.

Mercedes-Benz a adăugat noi funcții de infotainment la cea mai recentă clasă E care pot transforma mașina într-un spațiu mobil de lucru și divertisment.

Producătorul de automobile a spus că programul de infotainment din sedanul său premium mare „este mai interactiv ca niciodată”. Inginerii de software au dezvoltat un nou strat de compatibilitate pentru sistem care permite instalarea de aplicații terță parte, a spus Mercedes.

Sistemul de operare MBUX actualizat se integrează cu sistemul de operare Android și permite instalarea de aplicații terțe, cum ar fi TikTok, Zoom și Webex. Selfie-ul opțional și camera video de pe tabloul de bord pot fi folosite și pentru apeluri conferință.

Sunt instalate și jocuri precum Angry Birds, iar sistemul de recunoaștere a vorbirii a fost perfecționat și mai mult. Aceasta înseamnă că acum pot fi date mai multe comenzi simultan.

Tabloul de bord are un „superecran” care se extinde pe toată lățimea, similar cu clasa S mai mare. Partea de ecran a pasagerului din față rămâne aprinsă chiar dacă șoferul privește în dreapta în timpul conducerii. Aceasta înseamnă că pasagerul poate continua să vizioneze filme. Un ecran de blocare împiedică șoferul să vadă conținut în mișcare și să devină distras în timpul conducerii.

Domeniile individuale, cum ar fi asistența pentru șofer sau infotainment, sunt controlate în mare parte prin intermediul unui computer central în loc de unități de control individuale. Acest lucru mărește puterea și viteza de calcul, inclusiv pentru actualizările over-the-air.

În Europa, Clasa E va fi disponibilă cu sisteme de propulsie hibrid plug-in pe benzină și diesel, cu o baterie de 25 de kilowați-oră, care va permite o autonomie pur electrică de peste 100 km. Jumătate din toate modelele disponibile în Europa vor fi hibride plug-in de a patra generație, a spus Mercedes.

În SUA, Mercedes nu va oferi o variantă hibrid plug-in. „Cercetările de piață arată că clienții nord-americani fie merg până la o mașină complet electrică, fie o mașină cu motor cu combustie”, a declarat Dirk Fetzer, director de management al produselor Mercedes.

Mercedes nu a dezvăluit prețurile pentru Clasa E, dar este probabil să coste semnificativ mai mult decât modelul actual, deoarece Mercedes se concentrează pe mutarea mai luxoasă. Vânzările vor începe în vară.

Pentru mulți clienți, Clasa E este încă nucleul mărcii Mercedes. Aproximativ 16 milioane de unități au fost vândute în ultimii 70 de ani, vânzările anuale ajungând la 340.000. Vânzările globale ale Clasei E au fost de 302.700 anul trecut, potrivit Mercedes.

Strategia europeană

În Europa, Clasa E a urmat BMW Seria 5 și Audi A6 în segmentul sedanurilor mari premium anul trecut, conform cifrelor Dataforce. Seria 5 a înregistrat 53.636 de vânzări în 2022, o creștere cu 0,4% față de 2021; A6/S6 a fost al doilea, cu 46.806 vânzări, o scădere de 6,2 la sută. Clasa E a fost al treilea, cu 35.378 de vânzări, o scădere cu 20% față de 2021.

Vânzările de Clasa E în 2022 au fost afectate de lipsa de cipuri, a spus Mercedes. Producătorul auto a fost forțat să pună în aplicare o oprire temporară a comenzilor pentru Clasa E în Germania în februarie anul trecut, din cauza lipsei de aprovizionare.

Mercedes are singurul intrant complet electric în segmentul sedanurilor mari premium, EQE, care a înregistrat 8.661 de vânzări în 2022, în anul de debut. Vânzările EQE rulează la aproximativ 1.000 pe lună până în martie a acestui an.

În ansamblu, segmentul a scăzut cu 6 la sută, pe o piață auto europeană care a scăzut cu 4,4 la sută.

Pe lângă noul sedan Clasa E, va exista și o nouă variantă de break cu insigna model T, destinată Europei, unde vagoanele sunt populare.

Va exista și o variantă pentru toate terenurile și o versiune cu ampatament lung, cu mai mult spațiu în spate pentru piața chineză. Acesta este fabricat local în Beijing, în timp ce restul lumii este deservit de la fabrica Mercedes din Sindelfingen, Germania.

Ultimul model pe benzină

Clasa E va fi ultimul Mercedes nou construit pe o platformă de motor cu ardere internă, deoarece producătorul auto își schimbă resursele în dezvoltarea arhitecturii electrice. Noul model este de așteptat să rămână în vânzare până în 2030 – dar probabil cu câțiva ani mai mult dacă există încă suficientă cerere pe piețele în care trecerea de la mașinile cu motor cu combustie la modelele electrice cu baterie este mai lentă decât în Europa.

„Construirea unei baterii retroactiv este întotdeauna un compromis”, a declarat directorul de tehnologie Markus Schaefer la o masă rotundă media. „Avem o Clasă E complet electrică – și este EQE”.

Mercedes vizează exclusiv vânzările de baterii electrice la nivel global până în 2030, dar a spus că va urmări doar să facă acest lucru „acolo unde piețele o permit”.

Compania a declarat în 2021 că reduce investițiile în motoare cu ardere și în tehnologia hibridă plug-in cu 80% între 2019 și 2026 și că investește 40 de miliarde de euro (44 de miliarde de dolari) în electrificare între 2022 și 2030.

Alți producători de automobile au început să dea glasul morții la modelele cu motoare cu combustie, Volkswagen anunțând că actualul Golf va fi ultima ediție a motorului cu ardere a unui vehicul care de zeci de ani depășește.a fost lista de bestselleruri din Europa.

BMW și-a păstrat opțiunile deschise, fără a se angaja la o dată de ieșire din vehiculele cu motor cu combustie. Va înceta să mai producă motoare cu ardere în Germania din 2024, dar va produce în continuare mașini cu motoare importate din altă parte.