23 iul. 2023 | 09:14

Mercedes pune inteligența artificială la treabă: mașinile gigantului german, mai deștepte

ACTUALITATE
Mercedes pune inteligența artificială la treabă: mașinile gigantului german, mai deștepte

Mercedes combină încă o dată inteligența artificială cu proprietățile de excepție ale mașinilor sale. Gigantul german va introduce o nouă funcție, ce va permite șoferilor de pe modelele sale mai recente să schimbe automat banda și să efectueze depășiri, fără ca cei aflați la volan să facă ei înșiși vreo manevră, doar trebuind să stea cu mâinile pe volan.

Mercedes pune inteligența artificială la treabă

Mercedes pune mare accent pe folosirea inteligenței artificiale pentru îmbunătățirea capacităților și ușurinței de manevrare a mașinilor produse de gigantul german.

De curând, compania a anunțat introducerea unei funcții noi, ce face parte dintr-un sistem de asistență care, pe viitor, va face ca automobilele mărcii să poată circula fără mai fie necesară prezența unui șofer în mașină.

Noua funcție este numită „Automatic Lane Change” și va putea fi folosită pe autostrăzile și drumurile express care au cel puțin două benzi pe sens și marcaje rutiere corespunzătoare. Ea va permite posesorilor de Mercedes să schimbe automat benzile și să depășească vehiculele mai lente, conform profit.ro.

Astfel, dacă te apropii de un autovehicul ce circulă cu o viteză mai mică decât a ta, funcția permite depășirea automată și revenirea pe aceeași bandă, dacă viteza este în intervalul 80-140 km/h și dacă există suficient spațiu pentru o depășire în siguranță. Pe toată durata manevrei, șoferul trebuie să țină ambele mâini pe volan.

Mercedes-Benz vrea să lanseze sistemul odată cu noua generație E Class, dar va fi disponibilă și pe C Class, S Class și pe vehiculele din seria EQ. Sistemul a fost deja introdus în SUA, iar acum ajunge și la mașinile din Europa.

Mașinile gigantului german, mai deștepte

Sistemul din care face parte noua funcție este Active Distance Assist Distronic, care are la bază pilotul automat adaptiv, dar care are mai multe funcții de asistență și care include Active Steering Assist.

Oficialii Mercedes-Benz spun că această funcție este disponibilă doar cu sistemul de navigație MBUX și nu are nevoie de o comandă din partea șoferului, dacă este activată funcția, dar are drept condiție prealabilă ca șoseaua să aibă limită de viteză.

Șoferul va trebui să aibă mâinile pe volan, aceasta fiind de asemenea o condiție pentru funcționarea sistemului, acest lucru fiind introdus de Mercedes ca măsură de siguranță, întreaga responsabilitate a manevrelor revenind șoferului.

„Siguranța este prioritatea principală a noastră și aceasta include asigurarea să nu existe confuzii cauzate de așteptări false”, spun cei de la Mercedes.

Sistemul de asistență poate ajuta inclusiv la navigarea ieșirilor și la schimbarea autostrăzilor, dacă mașina are activă ghidarea automată a rutei.

Pachetul de asistență Active Distance Assist Distronic cu Active Steering Assist (Nivel 2 de autonomie) ajută șoferul la conducerea parțial automatizată la viteze de până la 210 km/h.

Sistemul poate fi activat pe toate tipurile de drumuri și are, printre trăsăturile sale, și o caracteristică specială: la viteze mai mici de 130 km/h, asistentul de direcție lucrează chiar și cu marcaje rutiere greu de văzut. Distronic reglează automat viteza, ajustând distanța față de vehiculul din față și ajutând la repornire în traficul de tip stop-and-go.

Celălalt sistem de asistență, mai avansat, Drive Pilot, care se încadrează deja la Nivel 3 de asistență, este numit și sistem pentru conducere înalt automatizată. Este singurul sistem de conducere autonomă certificat, atât în Germania, cât și în SUA.

Drive Pilot permite clienților să cedeze temporar sarcinile de conducere către mașină, în anumite condiții, în situații de trafic intens sau de aglomerație pe tronsoane adecvate de autostradă până la o viteză de 60 km/h.

Pe viitor, Nivelul 4 de asistență va însemna trecerea într-o altă fază: cea în care ca șoferul va putea face alte activități (să vadă un film sau să-și citească mesaje, de exemplu), în timp ce mașina rulează automat, iar Nivelul 5, maxim, va fi cel în care nu va mai fi necesară prezența unui șofer în vehicul.

 

- Născut în 1966, absolvent de Istorie, lucrez în presă din 1996 - Redactor Playtech din 23 iunie 2021 - Redactor, playsport.ro, 16.01. 2021 - 03.06. 2021 - Redactor, ... vezi toate articolele