Mercedes își schimbă strategia: Ce se întâmplă cu noul GT
:format(webp)/https://playtech.ro/wp-content/uploads/2023/08/noul-GT.jpg)
Mercedes-Benz a lărgit audiența coupe-ului GT prin adăugarea unei opțiuni de 2+2 locuri și mai mult spațiu pentru bagaje.
Mercedes-Benz oferă un coupe mai încăpător în AMG GT reproiectat.
A doua generație a mașinii sport cu două uși a debutat vineri la Pebble Beach Concours d’Elegance din California.
Coupe-ul Mercedes-AMG GT 2024 ajunge la dealeri în prima jumătate a anului viitor. Ar putea urma o variantă electrificată Grand Touring cu patru uși. Mercedes nu a lansat prețuri.
În timp ce coupe-urile și decapotabilele cu două uși nu sunt vânzătoare mari, ele conferă un „efect de halo” portofoliului de produse.
„AMG GT coupe este atât de mult un instrument de marketing, cât și un flagship de performanță pentru brand”, a spus analistul AutoPacific Paul Waatti. „Atractia sa atrage potențiali clienți în showroom-uri care ar putea pleca cu un model mai practic din gama Mercedes”.
Mercedes a vândut anul trecut 852 de AMG GT în Europa și 2.970 în SUA, în scădere față de 2021.
Coupe-ul de generație următoare va fi disponibil în două modele: AMG GT 63 și AMG GT 55.
Un motor V-8 biturbo AMG de 4,0 litri asamblat manual alimentează ambele modele, care sunt dotate standard cu tracțiune integrală.
La AMG GT 63, motorul furnizează 577 CP și un timp de 0-100 km/h (0-62 mph) de 3,2 secunde. La GT 55, unitatea V-8 produce 469 CP și trece de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.
Aspect sportiv
AMG GT este mai mare decât generația anterioară, cu un ampatament mai lung și lungime totală. Contopite scurte, parbrizul înclinat abrupt, cupolele electrice pe capotă și un umăr din spate sculptat oferă un aspect musculos și compact.
O grilă adâncă și largă specifică AMG domină în față, în timp ce admisia de aer inferioară accentuează vizual lățimea vehiculului.
Farurile spate LED plate, conectate orizontal, oglindesc semnul 3D „puncte luminoase” a farurilor. Difuzorul din spate cu accente integrate cu două țevi de evacuare completează partea din spate.
Mânerele ușilor încastrate și un spoiler activ din spate integrat în capacul mare al portbagajului adaugă eleganță.
Odată cu noua generație, Mercedes-Benz și-a lărgit audiența coupe-ului GT adăugând o opțiune de 2+2 locuri și mai mult spațiu pentru bagaje prin rabatarea spătarelor din spate.
Deși este limitat în utilizare, bancheta din spate face ca GT să fie „mai mult decât un simplu ponei rapid, cu un singur truc”, a spus vicepreședintele AutoForecast Solutions, Sam Fiorani.
Puterea de performanță
Mercedes a proiectat cel mai recent GT pentru performanță.
Un amestec de compozite din aluminiu, oțel, magneziu și fibre maximizează rigiditatea, reducând în același timp greutatea. Spoilerul spate retractabil se reglează pentru stabilitate sau pentru a reduce rezistența la rezistență.
Un element compozit de carbon din partea inferioară a motorului din față coboară cu aproximativ 40 mm (1,6 inchi) la viteze de 50 mph, crescând forța aerodinamică și reducând ridicarea axei față, permițând coupe-ului să se descurce mai bine în viraje.
Un sistem activ de control al aerului din două piese, cu jaluzele ascunse în spatele prizelor de aer din față, modifică aerodinamica. De obicei, fantele sunt închise, reducând la minimum rezistența aerului, direcționând aerul către sub caroserie și reducând ridicarea față.
Mercedes a spus că fantele se deschid doar atunci când motorul și alte componente ating temperaturi ridicate și necesită răcire.
Carlinga dispune de un display pentru șofer de 12,3 inchi și un ecran tactil multimedia de 11,9 inchi.
Volanul AMG Performance cu fund plat include un covoraș cu senzor cu detectare „hands-on”. Se emite un avertisment dacă șoferul nu are mâinile pe volan pentru o anumită perioadă. Dacă este ignorată, funcția de asistență activă pentru oprirea de urgență este activată, încetinind vehiculul și în cele din urmă oprindu-l.