Mercedes are motive de bucurie: ce arată datele despre producătorul german
Mercedes încearcă să vândă mai multe modele de top, cum ar fi sedanul său Clasa S și SUV-ul Clasa G, pentru a spori profiturile și a ajuta la finanțarea unei treceri costisitoare la vehiculele electrice.
Mercedes-Benz a înregistrat câștiguri preliminare mai bune decât se aștepta în primul trimestru, deoarece investițiile producătorului de automobile au ajutat-o să depășească costurile mai mari cu materiile prime.
Producătorul german a oferit o rentabilitate ajustată a vânzărilor de 14,8% pe baza prețurilor nete sănătoase și a cererii robuste pentru camionete și mașini de lux, a declarat joi producătorul auto într-un comunicat.
Câștigurile grupului din primul trimestru înainte de dobânzi și impozite au crescut la 5,5 miliarde de euro, iar randamentul ajustat și fluxul de numerar industrial liber a fost de 2,2 miliarde de euro.
„Compania a depășit segmentele cheie”, au spus analiștii Bernstein conduși de Daniel Roeska într-o notă. „Mercedes se apropie cu repeziciune de o poziție de a revizui în sus îndrumările mai târziu în cursul anului.”
Lupta cu Tesla continuă
Producătorul auto încearcă să vândă mai multe modele de top, cum ar fi sedanul său Clasa S, pentru a spori profiturile și pentru a ajuta la finanțarea unei treceri costisitoare la vehiculele electrice.
Incertitudinea economică și inflația au agravat provocările pentru o industrie care se confruntă cu probleme persistente de aprovizionare și preocupări de profitabilitate provocate de recentele reduceri de prețuri ale Tesla.
„Într-un mediu de piață provocator, am demonstrat încă o dată rezistența”, a declarat directorul financiar Harald Wilhelm în declarație.
„Prețurile puternice au depășit semnificativ vânturile în contra din costurile materialelor și au condus la un alt sfert de rezultate financiare solide.”
Strategia a primit lovituri la sfârșitul anului trecut, când Mercedes a redus prețurile pentru vehiculele sale electrice emblematice din China, pe fondul intensificării concurenței pe cea mai mare piață auto.
Cu toate acestea, producătorul auto a crescut cu succes vânzările de vehicule cu marjă mare.
Rentabilitatea ajustată a vânzărilor diviziei de autoutilitare a crescut la 15,6% din cauza prețului net îmbunătățit și a vânzărilor mai mari, a adăugat compania.
Mercedes la începutul acestei luni a raportat o creștere de 3% a vânzărilor globale, Europa înregistrând cea mai puternică creștere, cu 8%, stimulată de vehiculele electrice și de mașinile premium.
Mercedes preconizează ca marja de producție auto să fie de 12% până la 14% în acest an, în scădere de la 14,6% în 2022.
Producătorul auto plănuiește să publice rezultatele complete pe 28 aprilie.