Mașinile Tesla renunță la ”spionaj”: tehnologia care era să se lase cu o amendă fabuloasă
Producătorul auto american Tesla se conformează cerințelor.
Tesla a făcut modificări în „Modul Sentry” care includ avertizarea trecătorilor cu privire la activarea acestuia și care necesită aprobarea proprietarilor mașinii pentru a începe filmarea.
Organismul olandez de supraveghere a datelor cu caracter personal a declarat că nu va amenda Tesla pentru posibile încălcări ale confidențialității, după ce producătorul auto a făcut modificări la camerele de securitate ale vehiculelor.
Tesla folosește astfel de camere în mașinile sale ca parte a „Modului Sentry” pentru a-i ajuta pe proprietari să le protejeze împotriva furtului sau vandalismului, dar Autoritatea Olandeză pentru Protecția Datelor (DPA) le-a investigat ca o potențială încălcare.
„Multe Tesla parcate pe stradă filmau adesea pe toți cei care se apropiau de vehicul, iar aceste imagini erau salvate pentru o perioadă foarte lungă de timp. Dacă fiecare mașină ar face asta, am avea o situație în care nimeni nu ar putea merge nicăieri în public fără a fi urmărit”, a declarat Katja Mur, membru al consiliului DPA, într-un comunicat.
Tesla merge pe o linie foarte fină
Sentry Mode este un sistem antifurt folosit care verifică constant împrejurimile unui Tesla odată ce vehiculul este încuiat și utilizează camere pentru a înregistra orice amenințări la adresa vehiculului.
Agenția a spus că Tesla a făcut modificări sistemului de când a început investigația DPA.
Acestea includ farurile mașinilor care clipesc pentru a indica trecătorilor că filmările au început și necesită aprobarea proprietarilor mașinii pentru a începe filmarea.
Filmele sunt stocate în mașină și nu sunt partajate cu Tesla, a spus DPA.
Agenția a spus, ca urmare, proprietarii mașinii, mai degrabă decât Tesla, ar fi responsabili legal pentru filmările necorespunzătoare.
„Investigația DPA nu a dus la o amendă sau altă sancțiune pentru Tesla”, se arată în comunicat.
Toată această situație vine după ce Tesla recheamă aproape 363.000 de vehicule din SUA echipate cu sau în curs de instalare a software-ului său beta Full Self-Driving din cauza unui risc crescut de accident.